Ders Sorumluları
|
Dr.Öğr.Üyesi Handan TERZİ |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
Ön koşul yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Hastanın/bireyin sağlık ihtiyaçlarını ortaya çıkaracak verileri toplamak, hasta/bireyin bakım ihtiyaçlarını teşhis etmek, hasta bakımına ilişkin hedefleri belirlemek, planın uygulanması için gerekli faaliyetleri tamamlamak, bakım sonuçlarını değerlendirmek. |
Dersin İçeriği |
Bu ders, bireyin sağlık sorununu çözmek için sistematik bir yöntemle ve ardışık aşamalardan oluşan hemşirelik bakımını sağlayan hemşirelik faaliyetlerini öğretir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi alıp başarıyla tamamlayan öğrencilerin edineceği kazanımlar şunlardır:
ÖÇ-1. İnsan, çevre, sağlık, hastalık ve hemşirelik kavramlarını tanımlar.
ÖÇ-2. Hemşirelik sürecinin önemini açıklar.
ÖÇ-3. Kavram haritası tekniğini kullanarak yazılı bir hemşirelik bakım planı oluşturur.
ÖÇ-4. Hemşirelik bakımının planlanmasında kanıtın önemini tartışır.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Dersin tanıtımı
Hemşireliğin Temel Kavramları
|
2. Hafta |
Hemşirelik Bakım Modelleri
|
3. Hafta |
Hemşirelik Bakım Modelleri
|
4. Hafta |
Hemşirelik Sürecinin Tanımı, Amaçları ve Önemi
|
5. Hafta |
Hemşirelik Sürecinin Basamakları: Veri toplama-Tanılama
|
6. Hafta |
Hemşirelik Sürecinin Basamakları: Planlama-Uygulama
|
7. Hafta |
Hemşirelik Sürecinin Basamakları: Değerlendirme
|
8. Hafta |
Hemşirelik Bakımının Kanıt Temelli Planlanmasının Önemi
|
9. Hafta |
Hemşirelikte Kavram Haritası Kullanımı ve Kavram Haritası Oluşturma
|
10. Hafta |
Hemşirelikte Kavram Haritası Kullanımı ve Kavram Haritası Oluşturma-Vaka Tartışması
|
11. Hafta |
Örnek Vaka Tartışması
|
12. Hafta |
Örnek Vaka Tartışması
|
13. Hafta |
Örnek Vaka Tartışması
|
14. Hafta |
Örnek Vaka Tartışması
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
1- Gürha n, N., Pola t, Ü., & Eren-Fida ncı, B. (Eds). Hemşirelik Ta nıla rı El Kita bı: Ba kımın Pla nla nmasında
Ka nıta Da ya lı Rehber. 11. Ba skıda n Çeviri, Nobel Tıp Kita bevi, Anka ra , 2019.
2- Erdemir, F., & Türk, G. (Eds). Hemşirelik Ta nıla rı El Kita bı. Nobel Tıp Kita bevi, Anka ra , 2021.
3- Ka ra da ğ, M., & Bulut, H. (Eds). Cerra hi Hemşireliği: Ka vram Ha rita sı ve Akış Şema lı. 2. Ba skı, Vize
Ya yıncılık, Anka ra , 2021.
4- Birol, L. Hemşirelik Süreci: Hemşirelik Ba kımında Sistema tik Ya kla şım. 10. Ba skı, Aka demisyen Kita bevi,
Ankara, 2016.
5- Related literature articles. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | ÖÇ1 | 5 | 5 | 4 | 2 | 1 | 3 | 1 | 3 | 4 | 1 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 |
* Katkı Düzeyi: 1-Çok düşük, 2-Düşük, 3-Orta, 4-Yüksek, 5-Çok yüksek |