Ders Adı | Ders Kodu | Bölüm | Seviye |
---|---|---|---|
Biyoistatistik | BİS302 | Hemşirelik Bölümü; 2023 Öncesi Müfredat | Lisans |
Dersin Yarıyılı (Dersin Dönemi) |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Teori | Uygulama | Laboratuar | Projeler/Alan Çalışması | Seminerler/Çalışma Grupları | Diğer | Toplam | Kredi | AKTS Kredisi | |
06 (Bahar) |
28 | 28 | 56 | 2 | 2 |
Ders Sorumluları | Dr. Yusuf KASAP | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe (Turkish) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ön Koşul | Yok | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Amacı | Bilimsel makaleleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilen ve bilimsel çalışmalarının sonuçlarını istatistiksel olarak analiz edebilen bireyler yetiştirmek | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin İçeriği | Sağlık alanında yapılan araştırmalarda kullanılan istatistiksel yöntemlerin genel olarak açıklanması | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) | Bu dersi alıp başarıyla tamamlayan öğrencilerin edineceği kazanımlar şunlardır: ÖÇ-1. Tanımlayıcı istatistikleri yorumlar ÖÇ-2. Test seçimini etkileyen faktörleri sayar ÖÇ-3. Duruma uygun hipotez testini seçer | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Veriliş Biçimi | Örgün Öğretim | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Gidişatı |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Değerlendirme Ölçütleri |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar | Andy Field, Discovering Statistics Using SPSS, Sage Publication, 2005 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Staj / Uygulama | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
* Katkı Düzeyi: 1-Çok düşük, 2-Düşük, 3-Orta, 4-Yüksek, 5-Çok yüksek
|