Ders Adı | Ders Kodu | Bölüm | Seviye |
---|---|---|---|
OLAĞANÜSTÜ DURUMLAR VE AFET YÖNETİMİ | SEÇ301 | Hemşirelik Bölümü; 2023 Öncesi Müfredat | Lisans |
Dersin Yarıyılı (Dersin Dönemi) |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Teori | Uygulama | Laboratuar | Projeler/Alan Çalışması | Seminerler/Çalışma Grupları | Diğer | Toplam | Kredi | AKTS Kredisi | |
05 (Güz) |
28 | 28 | 56 | 2 | 2 |
Ders Sorumluları | Halil HALİS | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe (Turkish) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ön Koşul | Yok | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Amacı | Doğabilecek afet ve acil durumlarda can kaybını azaltmak afetler ile etkin bir şekilde baş edebilen bireylerin oluşması. Ülkemizin, afet yönetimi hakkında bilgi edinme, kurtarma operasyonları hazırlık ve yöntemleri, Kimyasal Biyolojik Radyolojik Nükleer Tehditler (KBRN) hakkında bilgi sahibi olmayı; Afet ve acil durum anında bilgi ve becerisiyle alanının lideri olmasını amaç edinmiştir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin İçeriği | Olağanüstü durumlarda etkilenen bölgedeki insanların fiziksel ruhsal ve sosyal idaresi için o an ki mevcut kaynaklar ile olay yeri yönetimi ve tıbbı müdahalenin uygulanmasıdır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) | Bu dersi alıp başarıyla tamamlayan öğrencilerin edineceği kazanımlar şunlardır: ÖÇ-1. Afetlerden korunmanın temel yollarını açıklar. ÖÇ-2. Uluslararası yardımlaşma grubu INSARAG’ın standartlarını uygular. ÖÇ-3. Uluslararası Kurtarma ekip oluşumu ve ekiplerin görev dağılımlarını planlar. ÖÇ-4. Olağanüstü koşullarda bireylerin tıbbi gereksinimlerine dikkat eder. ÖÇ-5. Hastane afet planını irdeler. ÖÇ-6. Yüksek katlarda ve kuyuda mahsur kalan yaralıyı kurtarmak için gerekli temel malzemeleri ayırt eder. ÖÇ-7. Hasta yaralı taşıma tekniklerini standartlara dayalı olarak uygular. ÖÇ-8. Kriz anında hızlı düşünmeye ve doğru karar vermeye dikkat eder. ÖÇ-9. Acil durumlarda doğru tahliye prosedürüne uygun etrafını düzenler. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Veriliş Biçimi | Örgün Öğretim | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Gidişatı |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Değerlendirme Ölçütleri |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar | 1- AFAD Kentsel arama ve kurtarma eğitmen gurubu 2- TDF YAZ DAĞCILIĞI EL KİTABI 3- Uluslararası dağcılık ve tırmanış federasyonu (UIAA) ve petzl vakfı türkçe basım 2017 4- INSARAG Yönergeleri 2015 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Staj / Uygulama | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
|