Ders Sorumluları
|
Dr.Öğr.Üyesi Başak KARATEKE |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
Ön koşul bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; öğrenci hemşirelerin kendini ve başkalarını tanıması, ilgili temel kavramlar hakkında farkındalık kazanması ve iletişim becerilerini geliştirebilmesi, kazanacağı doğru iletişim becerilerini günlük hayatta ve mesleğinde kullanabilmesi, bu yönde nasıl duyarlılık ve farkındalık oluşmasına katkı sağlayabileceğini açıklamaktır. |
Dersin İçeriği |
Bu dersin içeriğini, sağlıklı bir iletişim kurabilmenin ve başkalarını anlayabilmenin ilk koşulu olan kendini tanıma ile iletişim yöntemlerine üzerine teorik bilgiler, vaka analizleri ve grup tartışması oluşturur. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1- Kendini tanıma ve iletişimle ilgili temel kavramları açıklayabilir.
2- İletişimi türlerini ve iletişimi etkileyen faktörleri tanımlayabilir.
3- İletişimi engelleyen faktörleri anlar ve iletişimi kolaylaştıran teknikleri kullanabilir.
4- Sağlıklı hemşire-hasta ilişkisi kurabilir.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Tanışma ve programın tanıtımı |
2. Hafta |
İletişim
Hemşirelikte İletişim
İletişimi Etkileyen Faktörler
|
3. Hafta |
Kendini tanıma; “İd, ego, süperego” kavramları,
Kendini tanımada mizaç ve karakter |
4. Hafta |
Kendini tanımanın bileşenleri |
5. Hafta |
Kendini tanımada duyum ve algılama |
6. Hafta |
Kendini tanımada güdü ve heyecan
|
7. Hafta |
Kendini tanımanın iletişim ile ilişkisi
İletişim kavramı
|
8. Hafta |
Kendimizle ve başkalarıyla olan iletişim
İletişim türleri |
9. Hafta |
Etkili iletişimin temel unsurları |
10. Hafta |
İletişimde atılganlık ve hayır diyebilme; ilk izlenim; mesajlarda bütünlük |
11. Hafta |
Kendini tanımama ve iletişimsizliğin neden olduğu sorunlar
|
12. Hafta |
Kendimizi tanıma ve iletişim becerilerimizi geliştirmek için yöntemler |
13. Hafta |
Vaka analizleri |
14. Hafta |
Film izleme ve tartışma |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
1.Stevens, J.; Warwick-Smith, S. (2016). The Michael Handbook: A Channeled System for Self Understanding. (Çeviri: Semra Ayanbaşi). Kendini Tanima Rehberi. Üçüncü basim. Avci Ofset. Istanbul.
2. Vazire, S.; Wilson, T.D. (2012). Handbook of Self-Knoowledge. 1st. ed. The Guilford Press.
3. Cüceloğlu, D. (2016). İnsan ve davranişi. Remzi Kitabevi. 28. Baski. İstanbul
4. Özcan A. (2006 )Hemşire-Hasta İlişkisi ve İletişim ,Sistem Ofset ,Ankara.
5. Üstün B,; Ebru Akgün E.; Partlak N. (2005).Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretim ,İzmir
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 3 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | 3 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | 3 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | 3 |
|