Ders Sorumluları
|
Dr.Öğr.Üyesi Ayşe Sevim ÜNAL |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Yenidoğan döneminden yaşlılığın sonuna kadar olan yaşam sürecinde normal büyüme gelişme sürecini tanımak ve değerlendirmek . |
Dersin İçeriği |
Büyüme ve gelişme nedir, Psikoanalitik, Psikososyal, Bilişsel gelişim ve ahlaki gelişim kuramcılarına göre gelişim dönemleri, Bebeklik, oyun çağı, okul öncesi dönem okul dönemi ve adölesan döneminde büyüme ve gelişme , yetişkinlik ve yaşlılık döneminde büyüme ve gelişmeye ait özellikler, ele alınacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi alıp başarıyla tamamlayan öğrencilerin edineceği kazanımlar şunlardır:
ÖÇ-1. İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyal ve kültürel yönden değerlendirebilir.
ÖÇ-2. Gelişim kuramlarına göre insanın özelliklerini sınıflandırır.
ÖÇ-3. Farklı yaş dönemindeki insanların farklılıklarını çözümler.
ÖÇ-4. Farklı yaş gruplarına ait özellikleri sınıflandırır.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Büyüme ve gelişme kavramı
|
2. Hafta |
Sigmund Freud Psikoanalitik gelişim kuramı
|
3. Hafta |
Erik Erikson Psikososyal gelişim kuramı
|
4. Hafta |
Jean Piaget bilişsel gelişim kuramı
|
5. Hafta |
Kohlberg ahlaki gelişim kuramı
|
6. Hafta |
0- 1 Yaş bebeklik Dönemi
|
7. Hafta |
1-3 yaş Oyun çocuğu dönemi
|
8. Hafta |
3-6 yaş okul öncesi Dönem
|
9. Hafta |
6-12 yaş okul çağı dönemi
|
10. Hafta |
12-18 yaş adölesan dönemi
|
11. Hafta |
Yetişkinlik dönemi
|
12. Hafta |
Yetişkinlik dönemi
|
13. Hafta |
Yaşlılık Dönemi (65-74 Erken yaşlılık dönemi, 75-84 orta yaşlılık dönemi)
|
14. Hafta |
85 yaş üstü ileri yaşlılık dönemi
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
1- Yiğit, R., Çocukluk Dönemlerinde Büyüme ve Gelişme, 2020, Ankara
2- Cüceloğlu, D. İnsan İnsana, Remzi Kitabevi
3- Bilgili, N., Kitiş, Y., Yaşlılık ve Yaşlı Sağlığı, 2019, Ankara
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | | 3 | 5 | ÖÇ2 | 5 | | 3 | | 5 | 4 | 5 | 5 | | 4 | | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ4 | | 4 | | 5 | | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | |
* Katkı Düzeyi: 1-Çok düşük, 2-Düşük, 3-Orta, 4-Yüksek, 5-Çok yüksek |