Ders Adı | Ders Kodu | Bölüm | Seviye |
---|---|---|---|
BİLGİ OKURYAZARLIĞI | SEÇ107 | Hemşirelik Bölümü; 2023 Öncesi Müfredat | Lisans |
Dersin Yarıyılı (Dersin Dönemi) |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Teori | Uygulama | Laboratuar | Projeler/Alan Çalışması | Seminerler/Çalışma Grupları | Diğer | Toplam | Kredi | AKTS Kredisi | |
01 (Güz) |
28 | 28 | 56 | 2 | 2 |
Ders Sorumluları | Dr. Öğr. Üyesi Nurcan ERTUĞ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe (Turkish) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ön Koşul | Ön koşul yoktur | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bilgiyi arama, kullanma, bilgiye erişme, bilgi kaynaklarının değerlendirilmesi, doğru bilginin seçilmesi konularında öğrencileri bilgilendirmek ve bakış açısı kazandırmaktır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin İçeriği | Bu ders, bilgi okuryazarlığı kavramı ve ilişkili diğer okuryazarlık kavramlarını, bilgi okuryazarlığı modellerini, becerilerini, bilgi farkındalığını, bilgiyi aramayı, kullanmayı, bilgiye erişmeyi, bilgi kaynaklarının değerlendirilmesini, doğru bilginin seçilmesini ve kütüphanenin etkin şekilde kullanılmasına yönelik kazanımları içerir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) | Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin yarıyıl sonunda elde edeceği kazanımlar şunlardır: ÖÇ-1. Bilgi okuryazarlığı hakkında temel kavramları tanımlar ÖÇ-2. Bilgi okuryazarlığı modellerini listeler ÖÇ-3. Bilgi okuryazarlığı için gerekli olan becerileri sıralar ÖÇ-4. Kütüphaneyi etkin şekilde kullanma becerisi kazanır | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Veriliş Biçimi | Örgün Öğretim | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Gidişatı |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Değerlendirme Ölçütleri |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar | 1- Kurbanoğlu SS. (2010). Bilgi okuryazarlığı: Kavramsal bir analiz. Türk Kütüphaneciliği 24:4 723-747 2- Erdem AR. (2019) Okuryazar Mısınız? Okuryazarlık Kültürü. Gece Kitaplığı: Ankara. 3- Polat C, Odabaş H. Bilgi Toplumunda Yaşam Boyu Öğrenmenin Anahtarı: Bilgi Okuryazarlığı. Küreselleşme, Demokratikleşme ve Türkiye Uluslararası Sempozyumu Bildiri Kitabı, Antalya, 27-30 Mart 2008. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Staj / Uygulama | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
* Katkı Düzeyi: 1-Çok düşük, 2-Düşük, 3-Orta, 4-Yüksek, 5-Çok yüksek |