Ders Sorumluları
|
Dr. Tuğba ULUOCAK KÖSE |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Hemşirelik hizmetlerinde verimlilik ve kaliteyi artıracak, günün koşullarına en uygun hemşirelik hizmeti sunacak, yönetici olabilmek için gerekli olan bilgi, beceri ve tutumu kazanmış hemşireler yetiştirmektir. |
Dersin İçeriği |
Hemşirelik hizmetlerinin yönetim ve uygulamasında yer alan temel bilgileri içerir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi alıp başarıyla tamamlayan öğrencilerin edineceği kazanımlar şunlardır:
ÖÇ-1 Yönetimde yer alan temel kavramları, yönetim düzeylerini ve yönetim sürecini açıklar.
ÖÇ-2 Yönetim sürecinde planlama, örgütleme, yürütme, eşgüdüm ve değerlendirme becerisi geliştirir.
ÖÇ-3 Sağlık kurumları yönetiminin misyon, vizyon, amaç ve hedeflerini sınıflandırır.
ÖÇ-4 Hemşirelik hizmetleri ile ilgili sorunları belirler, analiz edebilir, çözüm önerileri geliştirir.
ÖÇ-5 Yönetim ve liderlikle ilgili etik ve yasal konuları çözümler.
ÖÇ-6 Zaman yönetimi, değişim, kalite yönetimi ve insan kaynakları yönetiminin önemini açıklar.
ÖÇ-7 Sağlık personelinin eğitim ve kariyer planlamasını örgütler.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Yönetim bilimi ile ilgili kavram ve kuramlar, klinik uygulama |
2. Hafta |
Hastane yönetimi ve organizasyon yapıları, hemşirelik hizmetleri örgütlenmesi, klinik uygulama |
3. Hafta |
Bir bakım ünitesinin yönetimi ve organizasyonu, klinik uygulama |
4. Hafta |
Hemşirelikte liderlik, yönetici tarzları ve davranışları, klinik uygulama |
5. Hafta |
Sağlık/hemşirelikle ilgili yasal ve etik düzenlemeler, klinik uygulama |
6. Hafta |
Kurumsal misyon, hemşirelik misyonu, personel planlaması, personel sayısının belirlenmesi, personel seçimi ve alımı, klinik uygulama |
7. Hafta |
Kaynak yönetimi, bütçe yönetimi, teknoloji kullanımı, iletişim, ilişkiler, karar verme, klinik uygulama |
8. Hafta |
Hemşirelikte liderlik, motivasyon ve iş doyumu, klinik uygulama |
9. Hafta |
Fiziki çevre, hastane bilgi sistemleri, dökümantasyon ve kayıt, klinik uygulama |
10. Hafta |
Kalite yönetimi, akreditasyon, zaman yönetimi, klinik uygulama |
11. Hafta |
Personel Eğitimi, Kariyer yönetimi, klinik uygulama |
12. Hafta |
Hastanede performans yönetimi, klinik uygulama |
13. Hafta |
Değişim, çatışma yönetimi, iş yerinde şiddet, klinik uygulama |
14. Hafta |
Çalışan Hakları, klinik uygulama |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
1- Tatar Ü.B., Türkmen, E.E. (Ed.) (2014) Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi . Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
2- Ekici, D., Sağlık Bakım Hizmetinin Yönetimi (2013), Sim Matbaacılık, Ankara
3- Ekici, D., Sağlık Bakım Hizmetinde Yönetsel Sorunların Analizi (2016), Sim Matbaacılık, Ankara
4- Uyer G., Kocaman G. (Ed.) (2016) Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi El Kitabı Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | ÖÇ1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 4 | 5 | 1 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|