Ders Sorumluları
|
Doç. Dr. Meltem ANAFARTA ŞENDAĞ |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
PSİ304 Psikopatoloji II: Yetişkin |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Yetişkinlik döneminde görülen psikolojik/psikiyatrik bozuklukların tanı kriterleri ile epidemiyolojik ve etiyolojik özelliklerinin aktarılması |
Dersin İçeriği |
Bu derste, duygu durum ve kaygı bozuklarına kıyasla yaygınlığı daha az olan psikolojik/psikiyatrik bozukluklar (dissosiyatif bozukluklar, bedensel belirti ve ilişkili bozukluklar, yeme bozuklukları, şizofreni ve diğer psikotik bozukluklar, kişilik bozuklukları) DSM-5 kapsamında tanı kriterleri, epidemiyolojik ve etiyolojik özellikleri ile tanıtılır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin yetişkin psikopatolojisi ile ilgili elde edeceği kazanımlar şunlardır;
1- Psikopatolojileri tanımlar,
2- Psikopatolojileri birbirinden ayrıştırır,
3- Psikopatolojilerin nedenlerini açıklar,
4- Yeni olguları psikopatolojik açıdan değerlendirir.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Genel tekrar: Sınıflandırma ve tanı sistemleri |
2. Hafta |
Genel tekrar: Psikopatolojide güncel paradigmalar |
3. Hafta |
Dissosiyatif Bozukluklar: Sınıflandırma |
4. Hafta |
Dissosiyatif Bozukluklar: Epidemiyoloji ve etiyoloji |
5. Hafta |
Bedensel belirti ve ilişkili bozukluklar |
6. Hafta |
Bedensel belirti ve ilişkili bozukluklar: Sınıflandırma |
7. Hafta |
Bedensel belirti ve ilişkili bozukluklar: Epidemiyoloji ve etiyoloji |
8. Hafta |
Ara Sınav |
9. Hafta |
Yeme bozuklukları: Epidemiyoloji ve etiyoloji |
10. Hafta |
Şizofreni ve diğer psikotik bozukluklar: Sınıflandırma |
11. Hafta |
Şizofreni ve diğer psikotik bozukluklar: Epidemiyoloji ve etiyoloji |
12. Hafta |
Kişilik bozuklukları: Sınıflandırma |
13. Hafta |
Kişilik bozuklukları: Epidemiyoloji ve etiyoloji |
14. Hafta |
Vaka tartışması |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
30 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
20 |
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
50 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Kring, A. M., Johnson, S. L., Davison, G.C. & Neale, J.M. (2014). Abnormal Psychology – DSM-5 Update. John Wiley and Sons
Kring, A. M., Johnson, S. L., Davison, G.C. & Neale, J.M. (Çeviri: 2015). Anormal Psikolojisi-12. Basım-DSM-5 Güncellemesi ile. Nobel Yayınevi
|
Staj / Uygulama |
Ders kapsamında bir staj ve/veya uygulama bulunmamaktadır. |
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 2 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 4 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |