Ders Sorumluları
|
Dr. Öğretim Üyesi Aslıhan ALHAN |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Temel istatistik kavram ve yöntemlerinden yararlanarak SPSS paket programını üzerinde bu yöntemleri uygulanması ile veri analizi ve istatistiksel çıkarım yapılması bu dersin amacını oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği |
Bu dersin içeriğinde; temel istatistiksel kavramlar, SPSS paket programı menülerinin tanımlanması, veri girişi ve düzenlenmesi, betimsel istatistikler, hipotez testleri, parametrik ve parametrik olmayan yöntemlerin ayırt edilmesi, regresyon ve korelasyon analizleri ve ilgili uygulamalar ve problem çözümü yer almaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1. Temel istatistiksel kavram ve tanımları açıklar ve kullanır,
2. SPSS paket programına veri girişi yapabilir ve düzenleyebilir,
3. Bir bilimsel araştırma sonucunda elde edilen verileri tablo ve grafiklerle özetleyebilir,
4. Verinin ölçme düzeyine uygun istatistiksel analizi ayıt edebilir,
5. SPSS Paket programını kullanarak istatistiksel analiz yapabilir ve problemi çözebilir,
6. Analiz çıktılarını istatistiksel olarak yorumlayabilir ve değerlendirebilir, |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Temel istatistik kavramlar, değişken tipleri ve ölçme düzeyleri |
2. Hafta |
Çalışmanın tasarlanması |
3. Hafta |
Veri dosyası oluşturmak: SPSS menüleri, veri girişi, değişkenlerin düzenlenmesi, değiştirilmesi (yeniden kodlanması ve hesaplanması vs.), örneklem seçimi
|
4. Hafta |
Veri tarama ve temizleme |
5. Hafta |
Betimsel istatistiklerin hesaplanması, nicel ve nitel verilerin frekans tablolarının oluşturulması |
6. Hafta |
Grafik çizimi, çapraz tabloların oluşturulması |
7. Hafta |
Verileri keşfetmek (Normallik analizi), verilerin manipülasyonu ve doğru istatistiği seçme |
8. Hafta |
Değişkenler arasındaki ilişkileri incelemek için kullanılan istatistiksel teknikler: Korelasyon |
9. Hafta |
Grupları kıyaslamak için kullanılan istatistiksel teknikler: Ki-Kare testi |
10. Hafta |
Grupları kıyaslamak için kullanılan istatistiksel teknikler: Bağımsız gruplar için t-testi |
11. Hafta |
Grupları kıyaslamak için kullanılan istatistiksel teknikler: Mann-Whitney U testi |
12. Hafta |
Grupları kıyaslamak için kullanılan istatistiksel teknikler: Bağımlı gruplar için t-testi |
13. Hafta |
Grupları kıyaslamak için kullanılan istatistiksel teknikler: Wilcoxon testi |
14. Hafta |
Grupları kıyaslamak için kullanılan istatistiksel teknikler: Tek yönlü varyans analizi (ANOVA) |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
30 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
10 |
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Ders Kitabı:
• Pallant J., (2016). SPSS Kullanma Kılavuzu, SPSS ile Adım Adım Veri Analizi, Anı Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar:
• Green, Samuel B._ Salkind, Neil J - Using SPSS for Windows and Macintosh analyzing and understanding data (2014, Pearson)
• Alpar, R. (2014). Spor, Sağlık ve Eğitim Bilimlerinden Örneklerle Uygulamalı İstatistik ve Geçerlik- Güvenirlik, Detay Yayıncılık.
• Can, A., SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi, Pegem Akademi
• Joaquim P. Marques de Sá , (2007), Applied Statistics Using SPSS, STATISTICA, MATLAB and R, Springer
• Gamgam, H., Altunkaynak, B., (2008
|
Staj / Uygulama |
Ders kapsamında staj/uygulama bulunmamaktadır. |
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | ÖÇ1 | 2 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 2 | 4 | 5 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ5 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 2 | 4 | 5 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ6 | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 4 | 5 | 2 | 4 | 5 | 2 | 3 | 2 |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |