Ders Adı | Ders Kodu | Bölüm | Seviye |
---|---|---|---|
Bilişsel Psikoloji | PSİ210 | Psikoloji | Lisans |
Dersin Yarıyılı (Dersin Dönemi) |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Teori | Uygulama | Laboratuar | Projeler/Alan Çalışması | Seminerler/Çalışma Grupları | Diğer | Toplam | Kredi | AKTS Kredisi | |
04 (Bahar) |
42 | 84 | 126 | 3 | 5 |
Ders Sorumluları | Prof. Dr. Emel Erdoğan Bakar | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe (Turkish) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ön Koşul | Dersin bir önkoşulu bulunmamaktadır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı bilişsel psikolojinin duyum, algı, dikkat, bellek dil gibi temel kavramlarını tanımak, bu kavramların dayandığı kuramları tartışmak, öğrendiği bilgileri günlük yaşamın uyarlayabilmek ve bilişsel psikolojideki farklı araştırma bulgularının nasıl değerlendirilebileceğini göstermektir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin İçeriği | Bu ders insan zihninin içerdiği bilişsel süreçleri ele almaktadır ki bunlar dikkat, algı, hafıza, yürütücü fonksiyonlar, yaratıcılık ve problem çözme, dil, duygulanım ve zekâ olarak sıralanabilir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) | Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin bu ders ile ilgili elde edeceği kazanımlar şunlardır; 1. Beyin ve insan davranışı arasındaki ilişkinin farkına varır. 2. Bilişsel psikolojinin temel kavramlarını açıklar. 3. Duyum, algı, dikkat, öğrenme, bellek ve yönetici işlevler gibi bilişsel süreçlerin temel özelliklerini sıralar. 4. Bilişsel işlevlere yönelik geliştirilmiş olan teorileri karşılaştırır. 5. Kendi bilişsel süreçlerimizi geliştirmek için sınıfta edindiğimiz bilgileri uygular. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Veriliş Biçimi | Uzaktan Eğitim | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Gidişatı |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Değerlendirme Ölçütleri |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar | * Ders sorumlusu tarafından hazırlanan power point sunular * Ders sorumlusu tarafından önerilen makale ve videolar Önerilen Ek Kaynaklar * Karakaş S. (eds) (2008). Kognitif Nörobilimler. Ankara: MN Medikal & Nobel * Karakaş S, İrkeç C, Yüksel N(2003). Beyin ve Nöropsikoloji * Mesulam MM (2000) M. M. (Ed.), Principles of behavioral neurology (pp. 125-168). Philadelphia: Davis. * Smith, EE & Kosslyn, SM (2014). Bilişsel Psikoloji (Çev. Ed. Muzaffer Şahin). Nobel Akademik Yayıncılık. * Goldstein, EB (2013). Bilişsel Psikoloji. (Çev. Okhan Gündüz). Kaknüs Yayınları. Önerilen Kaynaklar * Solso RL, Maclin MK, Maclin, OH (2011). Bilişsel Psikoloji. (Çev. Ed. Ayşe Ayçiçeği-Dinn). 4. Baskı. Kitabevi Yayınları | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Staj / Uygulama | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
|