Ders Sorumluları
|
Associate Professor Funda KUTLU |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Dersin bir önkoşulu bulunmamaktadır |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu ders gelişim psikolojisi alanını yaşam boyu gelişim yaklaşımı ile tanıtılması ve ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık gelişim dönemlerinin özelliklerini içermektedir.. |
Dersin İçeriği |
Gelişim psikolojisi insanın döllenmeden ölüme kadar olan yaşam sürecindeki değişim örüntülerini inceleyen psikolojinin alt alanıdır. Bu ders kapsamında yaşam boyu gelişim sürecinin ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık dönemlerinin fiziksel, sosyali duygusal ve bilişsel gelişim örüntüleri incelenecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin gelişim psikolojisi alanı ile ilgili elde edeceği kazanımlar şunlardır;
1-) Gelişim psikoloji alanı ile ilişki kuramları ve yaşam boyu gelişim yaklaşımını açıklayabilir,
2-) Ergenlik dönemini tanımlayabilir, fiziksel, sosyo-duygusal ve bilişsel özelliklerini açıklayabilir,
3-) Yetişkinlik dönemini tanımlayabilir ve ilk, orta ve geç yetişkinlik dönemi fiziksel, sosyo-duygusal ve bilişsel özelliklerini açıklayabilir,
4-) Ölüm ve yas sürecini tanımlayabilir
5-) Bireysel, sosyal ve kültürel faktörlerin yetişkin gelişimi üzerindeki etkileri ilişkilendirebilir,
6-) Ergenlik ve yetişkinlik dönemi ile ilgili güncel çalışmaları değerlendirebilir.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Yaşam boyu gelişim yaklaşımının tanıtılması |
2. Hafta |
Bölüm 11: Ergenlik dönemi fiziksel gelişim |
3. Hafta |
Bölüm 11: Ergenlik dönemi bilişsel gelişim |
4. Hafta |
Bölüm 12: Ergenlik dönemi sosyo-duygusal gelişim |
5. Hafta |
Bölüm 12: Ergenlik dönemi sosyo-duygusal gelişim |
6. Hafta |
Bölüm 13: Genç yetişkinlik fiziksel ve bilişsel gelişimi |
7. Hafta |
Bölüm 14: Genç yetişkinlik sosyo-duygusal gelişimi |
8. Hafta |
Bölüm 15: Orta yetişkinlik fiziksel ve bilişsel gelişimi |
9. Hafta |
Bölüm 16: Orta yetişkinlik sosyo-duygusal duygusal gelişimi |
10. Hafta |
Bölüm 17: Geç yetişkinlik dönemi fiziksel gelişimi |
11. Hafta |
Bölüm 18: Geç yetişkinlik dönemi bilişsel gelişimi |
12. Hafta |
Bölüm 19: Geç yetişkinlik dönemi sosyo-duygusal duygusal gelişim |
13. Hafta |
Bölüm 20: Ölüm ve yas |
14. Hafta |
Ders tekrarı |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
30 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
10 |
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Ders Kitabı
Santrock, J. (2017). Life-span development (16th. Ed.). New York: McGraw Hill Company.
Yardımcı kaynaklar;
Berk, L. E. (2007). Development Through the Life Span (4th Ed.). Boston: Allyn & Bacon.
Broderick, P. C. & Blewit, P. (2003). The Life Span: Human Development for Helping Professionals. New Jersey: Merrill/Prentice Hall.
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | ÖÇ1 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 4 | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 4 | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 5 | 4 | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | 4 | | | | | 3 | | | | | 4 | | ÖÇ6 | | | | | | | 3 | | | | | 5 | |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |