Ders Sorumluları
|
Dr.Öğr.Üyesi Funda KUTLU |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
Dersin bir ön şartı bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı bilişsel gelişimin çocukluk, ergenlik ve yetişkinlik dönemlerindeki örüntüsünü incelemektir. |
Dersin İçeriği |
Bu ders kapsamında bilişsel gelişimi açıklayan kuramlar tanıtılarak, problem çözme, bellek, dil, nedensellik kurma gibi bilişsel süreçlerin gelişimsel özellikleri irdelenmektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır:
1- Bilişsel gelişim alanının temel kavram ve kuramlarını tanır,
2- Bilişsel süreçlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder,
3- Biyolojik ve deneyimsel etkilere bağlı olarak bilişsel süreçlerdeki farklılıkları tanımlar,
4- Bilişsel gelişimle ilgili güncel konuları değerlendirir,
5- Güncel araştırma bulguları ile araştırma önerisi tasarlar. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Dersin tanıtımı |
2. Hafta |
Bilişsel gelişim nedir? |
3. Hafta |
Piaget Bilişsel Gelişim Kuramına Giriş |
4. Hafta |
Piaget Bilişsel Gelişim Kuramı- Neo-Piagetian |
5. Hafta |
Vygotsky Sosyal-kültürel Bilişsel Gelişim Kuramı |
6. Hafta |
Bilgi İşlem Kuramı |
7. Hafta |
Bilgi İşlem Kuramı |
8. Hafta |
Ara Sınav (Vize) |
9. Hafta |
Zeka |
10. Hafta |
Dil Gelişimi |
11. Hafta |
Sosyal biliş gelişimi |
12. Hafta |
Ahlak Gelişimi |
13. Hafta |
Öğrenci seminerleri |
14. Hafta |
Değerlendirme |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
20 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
20 |
Final (%) |
50 |
Diğer (%) |
10 |
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
-Goswani, U. (2008). Cognitive development: The learning brain. East Sussex: Psychological Press.
- Miller, P.H. (2008). Gelişim Psikolojisi Kuramları (çev. Zeynep Gültekin). Ankara: İmge Yayınevi.
- Piaget, J. (2005). Çocuğun gözüyle dünya. Ankara: Dost Yayınları. - Mitchell, P. Ve Ziegler, F. (2013). Fundamentals of developmental psychology (2nd. ed.). East Sussex: Psychological Press.
- Oakley, L. (2004). Cognitive Development. London: Routledge.
- İlgili bilimsel makaleler |
Staj / Uygulama |
Ders kapsamında herhangi bir staj/uygulama bulunmamaktadır. |
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PQ1 | PQ2 | PQ3 | PQ4 | PQ5 | PQ6 | PQ7 | PQ8 | PQ9 | PQ10 | PQ11 | PQ12 | PQ13 | LO1 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | LO2 | 1 | 1 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | LO3 | 1 | 1 | 4 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | LO4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 4 | 3 | 1 | LO5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 |
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |