Ders Sorumluları
|
Doç. Dr. Meltem ANAFARTA ŞENDAĞ |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Dersin herhangi bir önkoşulu bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Klinik psikolojik değerlendirmede görüşme teknikleri, becerileri ve uygulama esaslarının tanıtılması. |
Dersin İçeriği |
Bu derste öncelikle etkili bir görüşmeci olmak için gerekli yetenek ve beceriler genel çerçevede tanıtılır. Ayrıca, klinik psikoloji özelinde değerlendirme görüşme içeriği ve süreci aktarılır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır;
1- Klinik psikolojik değerlendirmenin temel ilkelerini tanır,
2- Klinik görüşmeciler için gerekli yetilerin ve bu yetileri geliştirmenin öneminin farkına varır,
3- Terapötik ilişki temellerini açıklar,
4- Klinik görüşme sürecindeki meslek etiği ilkelerini hatırlar,
5- Görüşmeci becerilerini tanımlar,
6- Deşifre örneklerinden görüşme etkinliğini eleştirel şekilde değerlendirir. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Klinik görüşmeciler için temel gereklilikler |
2. Hafta |
Öz farkındalık |
3. Hafta |
Klinik görüşme ön koşulları: Fiziksel ortam, profesyonel ve etik konular |
4. Hafta |
Terapötik ilişki temelleri: Empati, tutarlılık, koşulsuz olumlu kabul |
5. Hafta |
Temel izleme, dinleme ve eylem becerileri |
6. Hafta |
Temel izleme, dinleme ve eylem becerileri |
7. Hafta |
Ara Sınav |
8. Hafta |
Yönlendirme: Sorular ve eylem becerileri |
9. Hafta |
İlk görüşme tanım ve süreci |
10. Hafta |
Mental durum muayenesi |
11. Hafta |
İntihar değerlendirmesi |
12. Hafta |
Vaka çalışmaları |
13. Hafta |
Vaka çalışmaları |
14. Hafta |
Vaka çalışmaları |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
30 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
10 |
Uygulamalar (%) |
20 |
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
40 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Sommers-Flanagan, J. & Sommers-Flanagan, R. (2003). Klinik Görüşme. Psikolojik Değerlendirme Esasları (Çeviri). John Wiley and Sons |
Staj / Uygulama |
Ders kapsamında staj/uygulama bulunmamaktadır. |
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | ÖÇ1 | 5 | 5 | 2 | 4 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 4 | 2 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 5 | 4 | 1 | 1 | 3 | 5 | 3 | ÖÇ5 | 5 | 3 | 4 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | ÖÇ6 | 1 | 1 | 5 | 2 | 1 | 1 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 | 4 | 5 |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|