Ders Sorumluları
|
Prof. Dr. İ. Selim HOVARDAOĞLU |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Dersin bir ön şartı bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı, özellikle deneysel desenlerde kullanılan bazı önemli ANOVA modellerini, çoklu karşılaştırma tekniklerini ve bağımsız değişken ya da değişkenlerin açıkladığı varyans kavramlarının bilgisini vermek, bunların kullanımına ilişkin beceriler kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği |
Deneysel desenler, t testi, ANOVA modelleri, çoklu karşılaştırma teknikleri ile eğilim (trend) analizi dersin temel konularıdır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrencinin elde edeceği kazanımla şunlardır:
1) araştırma tasarımı ile ANOVA modelleri arasındaki bağlantıları anlama
2) , çoklu karılaştırma teknikleri ve eğilim analizi arasındaki bağlantıları anlaması
3) makalelerdeki bilgileri kavraması
4) kendi araştırmalarına uygulaması
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
DENEYSEL DESEN KAVRAMI VE İSTATİSTİKLE BAĞLANTISI |
2. Hafta |
SEÇKİSİZ HATA DAĞILIMLARININ ÖZELLİKLERİ, YOKLUK DENENCESİYLE BAĞLANTISI |
3. Hafta |
T TESTİ VE FARKLI KULLANIMLARI |
4. Hafta |
TEK BAĞIMSIZ DEĞİŞKENLİ SEÇKİSİZ GRUPLAR DESENİ İÇİN ANOVA |
5. Hafta |
ÇOKLU KARŞILAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE TUKEY TESTİ |
6. Hafta |
EĞİLİM ANALİZİ |
7. Hafta |
ARA SINAV |
8. Hafta |
İKİ BAĞIMSIZ DEĞİŞKENLİ SEÇKİSİZ GRUPLAR DESENİ İÇİN ANOVA |
9. Hafta |
İKİ BAĞIMSIZ DEĞİŞKENLİ SEÇKİSİZ GRUPLAR DESENİ İÇİN YOKLUK DENENCELERİ İLE AÇIKLANAN VARYANS |
10. Hafta |
İKİ BAĞIMSIZ DEĞİŞKENLİ SEÇKİSİZ GRUPLAR DESENİ İÇİN TUKEY TESTLERİ |
11. Hafta |
TEK BAĞIMSIZ DEĞİŞKENLİ TEKRARLI ÖLÇÜM DESENİ İÇİN ANOVA |
12. Hafta |
TEK BAĞIMSIZ DEĞİŞKENLİ TEKRARLI ÖLÇÜM DESENİ İÇİN YOKLUK DENENCELERİ, TUKEY TESTİ VE EĞİLİM ANALİZİ |
13. Hafta |
İKİ BAĞIMSIZ DEĞİŞKENLİ KARIŞIK DESEN İÇİN ANOVA VE YOKLUK DENENCELERİ |
14. Hafta |
İKİ BAĞIMSIZ DEĞİŞKENLİ KARIŞIK DESEN İÇİN TUKEY TESTLERİ |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
HOVARDAOĞLU, İ.S. (1994) DAVRANIŞ BİLİMLERİ İÇİN İSTATİSTİK. ANKARA: HATİBOĞLU |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | ÖÇ1 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |