Ders Sorumluları
|
Prof. Dr. Eda KARACAN |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Dersin bir önkoşulu bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı, öğrencilerin İngilizce metinlerdeki psikolojik konuları okuma, anlama ve anlama becerilerini geliştirmektir.
|
Dersin İçeriği |
Bu ders, psikolojideki çeşitli konuları İngilizce okuma ve analiz etme çalışmalarını içerir. Spesifik olarak, sosyal biliş (insanların kendilerini ve diğerlerini nasıl algıladıkları ve sosyal çevreleri hakkındaki bilgileri edinme, işleme ve bunlarla ilişkilendirme biçimlerinin genel özellikleri); sosyal davranış (saldırganlık, çekicilik, işbirliği/özgecilik ve sosyal ikilemler); stres ve başa çıkma ile ilgili okuma konuları işlenir. Ders ayrıca kimlik, stereotipler/önyargılar, tutum ve tutum değişikliği, cinsiyet, benlik gibi ilgili diğer konuları da içerir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin araştırma yöntemleri ile ilgili elde edeceği kazanımlar şunlardır;
1- Psikolojinin temel kavramlarını tanıma,
2- Psikolojinin uygulamalı veya akademik alanlarındaki makaleleri anlama,
3- Psikolojideki özgün çalışmalarla ilgili bilgileri çözümleme
4- Psikolojik makalelerdeki okuma materyallerini eleştirel olarak analiz etme |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Dersin tanıtımı |
2. Hafta |
Psikolojide metin okumaları 1 |
3. Hafta |
Psikolojide metin okumaları 2 |
4. Hafta |
Psikolojide metin okumaları 3 |
5. Hafta |
Psikolojide metin okumaları 4 |
6. Hafta |
Psikolojide metin okumaları 5 |
7. Hafta |
Bir araştırma makalesini okuma ve analiz etme |
8. Hafta |
Film analizi |
9. Hafta |
Psikolojide metin okumaları 6 |
10. Hafta |
Psikolojide metin okumaları 7 |
11. Hafta |
Psikolojide metin okumalarına yönelik eleştirel düşünme I |
12. Hafta |
Psikolojide metin okumalarına yönelik eleştirel düşünme II |
13. Hafta |
Psikolojide metin okumalarına yönelik eleştirel düşünme III |
14. Hafta |
Psikolojide metin okumalarına yönelik eleştirel düşünme IV |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
20 |
Kısa Sınavlar (%) |
20 |
Ödevler (%) |
20 |
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
40 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Ders Kitabı:
1) Shaughnessy, J. J., Zechmeister, E. B., & Zechmeister, J. S. (2014). Research methods in psychology. Boston: McGraw-Hill.
Shaughnessy, J. J., Zechmeister, E. B., & Zechmeister, J. S. (2016). Psikolojide Araştırma Yöntemleri (çev. Editörü: Doç. Dr. İlyas Göz). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Kaynaklar:
2) Gliner, J.A. & Morgan, G. A. (2000). Research Methods In Applied Settings: An Integrated Approach to Design and Analysis. London: Lawrance Erlbaum Associates.
Gliner, J.A. & Morgan, G. A. & Leech, N.L. (2015). Uygulamada Araştırma Yöntemleri: Desen ve Analizi Bütünleştiren Yaklaşım (çev. Editörü: Selahattin Turan). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
3) Büyüköztürk, Ş., Çakmak Kılıç, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. Ve Demirel, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (12. Basım). Ankara: Pegem.
4) Erkuş, A. (2013). Davranış bilimleri için bilimsel araştırma süreci (4. Baskı). Ankara: Seçkin. |
Staj / Uygulama |
Ders kapsamında staj/uygulama bulunmamaktadır. |
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 1 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 4 | 1 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 4 | 2 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 4 | 1 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 4 | 2 | 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |