Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Funda KUTLU |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilerin 4 senelik psikoloji eğitimi sırasında görecekleri zorunlu ve seçmeli alan derslerine ilişkin ön bilgi sağlayarak öğrencinin ilgi alanlarını şekillenmesine yardımcı olmaktır. |
Dersin İçeriği |
Bu derste bir bilim dalı olarak psikolojinin tarihçesi , araştırma yöntemleri, alt dalları ile bazı temel çalışma konu ve alanları işlenmektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin sosyal psikoloji alanı ile ilgili elde edeceği kazanımlar şunlardır;
1-Bir bilim dalı olarak psikolojinin gelişimini tarihsel bir perspektiften değerlendirebilme
2-Psikolojinin araştırma yöntemlerini ve veri toplama tekniklerini tanımlayabilme
3-Psikolojinin alt dallarını tanımlayabilme
4.Sinir sistemi ve davranışsal genetik konusunu özetler
5-Duyum, algı, bellek, öğrenme güdüler ve duygular gibi temel süreçlere ilişkin ilke ve kavramları tanımlayabilme
6- Duyum, algı, bellek, öğrenme güdüler ve duygular gibi temel süreçlerin davranışları belirlemedeki rollerini açıklayabilme
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Psikoloji Bilimi: Psikolojinin bir bilim olarak tarihsel gelişimi |
2. Hafta |
Psikoloji Bilimi: Psikolojinin alt alanları |
3. Hafta |
Psikoloji Bilimi: Psikolojide araştırma yöntemleri ve etik ilkeler |
4. Hafta |
Fizyoloji ve Davranış: Sinir sistemi yapısı |
5. Hafta |
Fizyoloji ve Davranış: Davranış genetiği |
6. Hafta |
Duyum ve Algı: Duyu organları yapıları ve çalışma prensipleri |
7. Hafta |
Duyum ve Algı: Görsel algı prensipleri |
8. Hafta |
Bilincin Değişik Durumları: Bilinçte doğal ve yapay olarak ortaya çıkan değişimler |
9. Hafta |
Öğrenme: Klasik ve edimsel koşullama |
10. Hafta |
Öğrenme: Klasik ve edimsel koşullama |
11. Hafta |
Bellek: Duyusal Bellek, Çalışma Belleği ve Uzun süreli Bellek |
12. Hafta |
Bellek: Açık Belek ve Örtük Bellek |
13. Hafta |
Güdüler ve Duygular: Güdüler |
14. Hafta |
Güdüler ve Duygular: Duygular |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Myers, D. G. ve DeWall, C.N. (2016) Psikoloji (Çeviri Ed. A. Durak Batıgün) Ankara: Palme Yayıncılık
Schacter, D.L., Gilbert, D.T. & Wegner, D.M .(2009). Psychology. New York:Worth Publisher. |
Staj / Uygulama |
Ders kapsamında bir staj/uygulama bulunmamaktadır. |
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | ÖÇ1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 1 | 4 | 3 | 1 | 4 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ6 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |