- Genel Bilgi
- Kazanılan Derece
- Derece Seviyesi
- Kabul ve Kayıt Koşulları
- Önceki Öğrenmenin Tanınması
- Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
- Program Profili
- Program Kazanımları
- İstihdam Olanakları
- Üst Derece Programlarına Geçiş
- Dersler - Dönemi, Kredisi ve AKTS Kredisi
- Ölçme ve Değerlendirme
- Mezuniyet Koşulları
- Çalışma Şekli
- Program Yöneticisi
- Ders - Program Kazanımları Matrisi
- TYYÇ/Program Yeterlilikleri Matrisi
-
Genel Bilgi
Ufuk Üniversitesi Psikoloji Bölümü 2005 yılında kurulmuştur. İlk mezunlarını 2008 yılında veren bölümde halen lisans ve yüksek lisans düzeyinde öğretim yapılmaktadır. Akademik kadrosunda psikolojinin farklı temel uzmanlık alanlarına sahip 3 profesör, 2 doçent, 2 Dr. Öğretim Üyesi 2 Öğretim Görevlisi ve 4 araştırma görevlisi bulunmaktadır.
Bölümün on yıldır değişmeyen akademik kadrosunu oluşturan öğretim üyeleri, psikolojinin farklı uzmanlık alanlarında ulusal ve uluslararası bilimsel çalışmalarda ve projelerde yürütücü ve/veya araştırmacı olarak görev almaktadır.
2012 yılında açılan, tezli veya tezsiz olarak tamamlanabilen Genel Psikoloji Yüksek Lisans Programı ise gelişim psikolojisi ve sosyal psikoloji alt alanlarına yönelik dersler içermektedir. Yüksek lisans programı; akademik yazına, gelişim psikolojisi ve sosyal psikoloji ile ilgili teorik ve pratik bilgiye hakim, bu alandaki konulara ışık tutabilecek bilimsel çalışmalar üretebilen, bilimsel araştırmalar tasarlayıp bunları yorumlayabilen ve aynı zamanda etik değerler ile yaşam boyu öğrenmenin önemini benimsemiş uzmanlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
-
Kazanılan Derece
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Psikoloji alanında Lisans derecesi (Bachelor of Science) almaya hak kazanmaktadırlar.
-
Derece Seviyesi
Lisans
-
Kabul ve Kayıt Koşulları
Öğrenciler ÖSYM tarafından yapılan merkezi giriş sınavı ile alınır. Genel kabul koşulları Türk öğrenciler ve diğer ülkelerden gelen öğrenciler için geçerlidir.
-
Önceki Öğrenmenin Tanınması
Ufuk Üniversitesi’nde öğrenim gören öğrenciler, bazı derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Başka bir kurumda alınan dersin içeriğinin, Ufuk Üniversitesi'n de verilen dersin içeriğine uygun olması ve ilgili fakülte/enstitü müdürlüğü tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.
-
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Mezun olabilmek için öğrencinin programdaki tüm zorunlu ve seçmeli dersleri başarmış olması, F1 ya da F2 notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.
-
Program Profili
Ufuk Üniversitesi Psikoloji lisans programının amacı psikolojinin temel ilke ve kuramlarına hakim, bilimsel ve eleştirel düşünebilme yetisine sahip, mesleki ve bilimsel etik ilkeler çerçevesinde hareket eden, bireysel ve toplumsal sorunlara yaratıcı çözümler üretebilen, farkındalığı, özsaygısı ve iletişim becerileri yüksek psikologların yetişmesi için gereken bilimsel ve akademik ortamı sağlamaktır.
-
Program Kazanımları
Ufuk Üniversitesi Psikoloji Bölümü Lisans Programı Amaçları
- Psikoloji biliminin temel alt alanlarını kapsayan çeşitli dersler ile hem akademik hem de uygulamada gelecekteki kariyerlerine öğrenciyi hazırlamak
- Hem eğitim hem de araştırmada alanlarında güncel ve disiplinlerarası bir yaklaşıma sahip bir programla öğrenci yetiştirmek
- Kendilik farkındalığı yüksek, değişim ve gelişime açık bir mesleki ve bireysel bakış açısı geliştirmiş bireyler yetiştirme
- Mesleki bilgi ve becerilerini, etik ve bilimsel bir bakış açısı ile toplumun ve insanlığın yararına kullanan meslek insanları yetiştirmek
Ufuk Üniversitesi Psikoloji Bölümü Lisans Programı Kazanımları
- Psikoloji biliminin temel kavram ve yaklaşımlarını tanımlayabilir.
- Psikoloji biliminin temel kuram ve yaklaşımlarının benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını değerlendirebilir.
- Davranışsal ve zihinsel süreçlerle ilgili bilimsel düşünce anlayışı gösterir, bilgileri objektif olarak değerlendirir, eleştirel bakış taşır ve yeni durumlara uygulayabilir.
- Psikoloji bilimiyle ilgili diğer temel bilim alanlarını (örn., sosyoloji, biyoloji, felsefe ) tanır ve disiplinler arası ilişkiyi kurabilir.
- Psikoloji biliminin temel yaklaşım ve yöntemlerini tarihsel gelişim perspektifinden değerlendirilebilir.
- Bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini tanımlayabilir.
- Yürüteceği araştırmalar ve çalışmalarda bir araştırma sorusu geliştirme, denenceler kurma, ölçme araçlarını belirleme, veri toplama, uygun istatistiksel analiz yapma ve raporlama becerisi kazanır ve tüm bu aşamalarda bilimsel etik değerlerini dikkate alır.
- Psikolojinin kuram, yöntem, ilke ve tekniklerini uygulama alanında kullanabilir.
- Ulusal ve uluslar arası literatürü izleyerek alandaki yenilik ve gelişmeleri takip edebilir.
- Bilgi elde etme, verileri analiz etme, yorumlama ve rapor haline getirip sunmada bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
- Toplumdaki kişisel ve kişilerarası sorunlara yönelik farkındalığa sahip olur ve alanında edindiği bilgi ve becerileri bu sorunların çözümünde kullanabilir.
- Eğitim sürecinde edindiği bilgi birikimini etik ilke ve değerler çerçevesinde uygulama alanında etkin bir şekilde kullanabilir.
- Eğitim sürecinde edindiği bilgi, beceri ve yetkinliklerini bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde kullanabilir, sorunlara uygun çözüm üretebilir ve katkı sağlayabilir.
-
İstihdam Olanakları
Araştırma, reklam, halkla ilişkiler şirketleri, çocuk yuvaları ve kreşler, çocuk ve aile mahkemeleri, ıslahevleri, ceza ve tutukevleri, huzurevleri, hastaneler, ruh sağlığı merkezleri, bedensel ve zihinsel engellilere hizmet veren kuruluşlar, sağlık ocakları, spor kulüpleri, psikoteknik laboratuarları, öğretim üyeliği psikologların çalışabilecekleri kurumlardan bazılarıdır.
-
Üst Derece Programlarına Geçiş
Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlara başvuruda bulunabilirler.
-
Dersler - Dönemi, Kredisi ve AKTS Kredisi
- 1 - Dönemi Türü Ders Kodu Ders Adı Kredisi AKTS Kredisi 1 Zorunlu BİO101 Genel Biyoloji 3 4 1 Zorunlu ING101 İngilizce Dil Becerileri I 3 4 1 Zorunlu PSİ101 Psikolojiye Giriş I 3 5 1 Zorunlu PSİ103 Felsefeye Giriş 3 4 1 Zorunlu PSİ105 Psikolojide İstatistik Yöntemleri I 3 6 1 Zorunlu SOS101 Sosyolojiye Giriş I 3 5 1 Zorunlu TÜR101 Türk Dili I 2 2 - 2 - Dönemi Türü Ders Kodu Ders Adı Kredisi AKTS Kredisi 2 Zorunlu ANT102 Antropolojiye Giriş 3 4 2 Zorunlu İNG102 İngilizce Dil Becerileri II 3 4 2 Zorunlu PSİ102 Psikolojiye Giriş II 3 5 2 Zorunlu PSİ104 Psikolojide İstatistik Yöntemleri II 3 6 2 Zorunlu SOS102 Sosyolojiye Giriş II 3 5 2 Zorunlu TÜR102 Türk Dili II 2 2 2 Zorunlu İST104 Bilgisayara Giriş 3 4 - 3 - Dönemi Türü Ders Kodu Ders Adı Kredisi AKTS Kredisi 3 Zorunlu PSI221 Readings in Psychology I 3 3 3 Zorunlu PSI201 Developmental Psychology 3 5 3 Zorunlu PSI207 Research Methods I 3 5 3 Zorunlu PSİ201 Gelişim Psikolojisi I 3 5 3 Zorunlu PSİ203 Sosyal Psikoloji I 3 5 3 Zorunlu PSİ207 Araştırma Yöntemleri I 3 5 3 Zorunlu PSİ217 Öğrenme Psikolojisi 3 5 3 Zorunlu PSİ219 Klinik Psikoloji 3 5 3 Zorunlu TAR201 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I 2 2 3 Zorunlu ING213 ING213 İngilizce Dil Becerileri I 3 4 - 4 - Dönemi Türü Ders Kodu Ders Adı Kredisi AKTS Kredisi 4 Zorunlu ING214 ING214 İngilizce Dil Becerileri II 3 4 4 Zorunlu PSI208 Research Methods II 3 5 4 Zorunlu PSI202 Developmental Psychology II 3 5 4 Zorunlu PSI212 Readings in Psychology II 3 3 4 Zorunlu PSİ208 Araştırma Yöntemleri II 3 5 4 Zorunlu PSİ202 Gelişim Psikolojisi II 3 5 4 Zorunlu PSİ204 Sosyal Psikoloji II 3 5 4 Zorunlu PSİ210 Bilişsel Psikoloji 3 5 4 Zorunlu TAR202 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II 2 2 4 Zorunlu İST210 İstatistik Paket Program ve Uygulamaları 3 5 - 5 - Dönemi Türü Ders Kodu Ders Adı Kredisi AKTS Kredisi 5 Zorunlu PSİ301 Kişilik Kuramları 3 5 5 Zorunlu PSİ303 Psikolojik Değerlendirme I 3 5 5 Zorunlu PSİ319 Psikopatoloji I:Çocuk 3 5 5 Zorunlu PSİ351 İş Sağlığı ve Güvenliği 1 2 5 Seçmeli PSI325 Psikolojide Akademik Okuma ve Yazım Becerileri I 3 5 5 Seçmeli PSI317 Traffic Psychology 3 5 5 Seçmeli PSİ321 Uygarlık ve Bilim Tarihi 3 5 5 Seçmeli PSİ323 Toplumsal Cinsiyet 3 5 5 Seçmeli PSİ327 Yaşlılıkta Sosyal ve Bilişsel Değişimler 3 5 - 6 - Dönemi Türü Ders Kodu Ders Adı Kredisi AKTS Kredisi 6 Zorunlu PSI304 Psychopathology II: Adulthood 3 5 6 Zorunlu PSİ306 Psikolojik Değerlendirme II 3 5 6 Zorunlu PSİ308 Gözlem ve Görüşme Teknikleri 3 5 6 Zorunlu PSİ316 Fizyolojik Psikoloji 3 5 6 Seçmeli PSI322 Readings in Psychology IV 3 5 6 Seçmeli PSI324 Ebeveynlik ve Çocuk Psikolojisi 3 5 6 Seçmeli PSİ310 Kişilerarası İlişkiler 3 5 6 Seçmeli PSİ312 Bilişsel Gelişim 3 5 6 Seçmeli PSİ318 Suç Araştırmaları 3 5 6 Seçmeli PSİ320 Bağlanma ve Psikopatoloji 3 5 - 7 - Dönemi Türü Ders Kodu Ders Adı Kredisi AKTS Kredisi 7 Zorunlu PSİ403 Psikoterapi Yaklaşımları 3 5 7 Zorunlu PSİ421 Deneysel Desen ve Analiz 3 5 7 Zorunlu PSİ423 Endüstri ve Örgüt Psikolojisi 3 5 7 Seçmeli PSI427 Gelişim Psikolojisinde Seçme Konular 3 5 7 Seçmeli PSI429 Selected Topics in Clinical Psychology I 3 5 7 Seçmeli PSI455 Advanced Psychopathology 3 5 7 Seçmeli PSİ437 İletişime Giriş 3 5 7 Seçmeli PSİ447 Okul Öncesi Dönemde Psikoloji 3 5 7 Seçmeli PSİ449 Travma Psikolojisi 3 5 7 Seçmeli PSİ435 Psikolojide Alan Uygulaması I 3 5 7 Seçmeli PSI439 Çocukluk ve Ergenlikte Saldırganlık 3 5 7 Seçmeli PSİ441 Bilişsel Psikolojide Seçme Konular-I 3 5 7 Seçmeli PSİ453 Türk ve Dünya Edebiyatından Seçmeler 3 5 - 8 - Dönemi Türü Ders Kodu Ders Adı Kredisi AKTS Kredisi 8 Zorunlu PSİ420 Psikolojide Etik Uygulamalar 3 5 8 Seçmeli PSI402 Psychopharmacology 3 5 8 Seçmeli PSI426 Selected Topics in Developmental Social Psychology 3 5 8 Seçmeli PSI428 Selected Topics in Clinical Psychology II 3 5 8 Seçmeli PSİ436 Sosyal Psikolojide Seçme Konular 3 5 8 Seçmeli PSİ408 Aile Yaklaşımları 3 5 8 Seçmeli PSİ424 Çocuk ve Gençlik Suçluluğu 3 5 8 Seçmeli PSİ406 Nöropsikolojik Testler 3 5 8 Seçmeli PSİ412 Grup Psikoterapileri 3 5 8 Seçmeli PSİ438 Psikolojide Alan Uygulaması II 3 5 8 Seçmeli PSİ440 Gelişimsel Grup Çalışmaları 3 5 8 Seçmeli PSİ442 Bilişsel Psikolojide Seçme Konular II 3 5 8 Seçmeli PSİ444 Güzel Ve Etkili Konuşma 3 5 8 Seçmeli PSİ448 Sapma ve Kontrol 3 5 -
Ölçme ve Değerlendirme
Programda, küçük sınav(lar) (quiz), ara sınav(lar), ödev(ler), uygulama(lar), proje(ler), pratik(ler) ve final sınavı gibi çok çeşitli değerlendirme yöntemleri uygulanır. Derslere ait başarı değerlendirmesinde dikkate alınacak olan kriterler (ara sınav, ödev, final sınavı vb.) ve bunlara ait oranlar, dönem başında öğrencilere dağıtılan ya da web sitesinde yayınlanan müfredat programlarında belirtilir. Final sınavları, Üniversite tarafından ilan edilen tarihlerde, belirtilen yer ve zamanda yapılır. Öğrencilerin dönem sonu başarı notları; ara sınav, final sınavı notları ile dönem içerisinde yürüttükleri çalışmalar ve derse devam kurallarına göre dersten sorumlu olan öğretim üyesi/görevlisi tarafından verilir. Programdan mezun olmak için Genel Not Ortalaması'nın en az 2.00 olması gerekir. Ders notu yukarıda belirtilen değerlendirme yöntemlerinin değerlendirilmesinden oluşur ve harf notlarından birisi ile belirlenir. Harf notları ve karşılık gelen ağırlıkları aşağıda belirtilmiştir;
Başarı not çizelgesi
Harf Notu
Katsayı
Harf Not Aralığı
(100 üzerinden)
AA
4,00
90-100
BA
3,50
80-89
BB
3,00
70-79
CB
2,50
65-69
CC
2,00
60-64
DC
1,50
55-59
DD
1,00
50-54
FF
0,00
0-49
Başarı Notları
Bir dersten başarılı olabilmek için alınması gereken asgari not:
Ön lisans ve lisans öğrencileri için; DD
Yüksek Lisans öğrencileri için; CC
Ders Tekrarı
Bir dersten “FF”, “FD”, “NA” (Devamsız) ya da “W” (Çekilmiş) notu ile ya da kredisiz olan derslerden “U” (Yetersiz) notu alarak başarısız olan öğrenciler, açıldığı ilk dönemde bu derse tekrar kayıt olmak zorundadırlar. Eğer bir dersin önkoşulu varsa ve öğrenci önkoşul dersinden başarısız olmuşsa, buna bağlı olan derse kayıt olamaz.Dönem Tekrarı
İkinci dönemin sonundan itibaren genel not ortalaması 1.99 ve altında olan öğrenciler başarısız sayılırlar ve üst yarıyıldan ders alamazlar. Başarısız öğrenciler, genel not ortalamalarını 2.00’e çıkartıncaya kadar başarısız oldukları dersler ile başarılı oldukları derslerden (CC ve altı) istediklerini tekrar alabilirler.Başarılı Öğrenciler
Bir dönem sonunda en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip öğrenciler başarılı olarak kabul edilirler. -
Mezuniyet Koşulları
Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin;
Öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden en az DD/S notu alarak minimum 240 AKTS kredisinden başarılı olmaları
4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir.
-
Çalışma Şekli
Tam zamanlı
-
Program Yöneticisi
Psikoloji Bölüm Başkanı
Prof. Dr. Emel ERDOĞAN BAKAR
Ufuk Üniversitesi,
Fen-Edb. Fakültesi, Psikoloji Bölümü
Dr. Rıdvan Ege Kampüsü, Kızılcaşar mah. 06830
İncek-Gölbaşı/Ankara
-
Ders - Program Kazanımları Matrisi
T.C. UFUK ÜNİVERSİTESİ PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ LİSANS PROGRAM YETERLİKLERİ
PROGRAM YETERLİKLERİ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Dersler
PSİ101
X
X
PSİ 102
X
X
X
PSİ 103
X
X
BIO 101
X
X
X
İST104
X
PSİ105
X
PSİ106
X
SOS 101
X
X
X
SOS 102
X
X
X
ANT102
X
X
X
ING 101
X
ING 102
X
TUR 101
TUR 102
PSİ 201
X
X
X
X
X
PSİ 202
X
X
X
X
X
PSİ 203
X
X
X
X
X
PSİ 204
X
X
X
X
X
PSİ 217
X
X
X
X
PSİ 207
X
X
X
X
X
X
X
X
PSİ 208
X
X
X
X
X
X
X
PSİ 210
X
X
X
PSİ 219
X
X
X
X
X
İST210
X
X
X
İNG 201
X
İNG 202
X
TAR201
X
TAR202
X
PSİ 301
X
X
X
X
PSİ 303
X
X
X
X
X
PSİ 304
X
X
X
X
X
X
PSİ 306
X
PSİ 308
X
X
X
X
X
PSİ 310
X
X
PSİ 312
X
X
PSİ 316
X
X
PSİ 317
X
X
X
PSİ 318
X
X
PSİ 319
X
X
X
X
X
X
X
PSY 320
X
X
X
X
PSİ 321
X
X
X
PSİ 323
X
X
X
PSİ 402
X
X
PSİ 403
X
X
X
X
X
X
PSİ 406
X
X
X
X
X
X
PSİ 408
X
X
X
X
PSİ 410
X
X
PSİ 411
X
X
X
X
PSİ 412
X
X
X
X
X
PSİ 414
X
X
X
X
PSİ 420
X
X
X
PSİ 421
X
X
X
X
PSİ 423
X
X
X
X
PSİ 425
X
X
PSİ 426
X
X
X
X
X
X
PSİ 427
X
X
X
X
X
X
PSİ 428
X
X
X
X
X
X
PSİ 429
X
X
X
X
X
X
PSİ 433
X
X
PSİ 435
X
X
X
X
X
X
X
PSİ 436
X
X
X
X
PSİ 437
X
X
X
X
X
PSİ 438
X
X
X
X
X
X
X
PSİ 439
X
X
X
PSİ 440
X
X
X
X
X
X
PSİ 441
X
X
X
X
PSİ 442
X
X
X
X
PSİ 444
X
X
X
X
PSİ 445
X
X
X
X
X
X
X
PSİ 447
X
X
X
X
X
X
PSİ 449
X
X
X
X
X
-
TYYÇ/Program Yeterlilikleri Matrisi
Kategori
Temel Alan Yeterliliği
Program Yeterliliği
Bilgi 1
Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir
1-Psikoloji biliminin temel kavram ve yaklaşımlarını tanımlayabilir.
2-Psikolojinin temel kuram ve yaklaşımlarının benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını değerlendirebilir.
8-Psikolojinin kuram, yöntem, ilke ve tekniklerini uygulama alanında kullanabilir.
Bilgi 2
Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrayabilme, kavramlar arası ilişkilere hakimdir
1-Psikoloji biliminin temel kavram ve yaklaşımlarını tanımlayabilir.
2-Psikolojinin temel kuram ve yaklaşımlarının benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını değerlendirebilir.
4-Psikoloji bilimiyle ilgili diğer temel bilim alanlarını (örn., sosyoloji, biyoloji, felsefe ) tanır ve disiplinler arası ilişkiyi kurabilir.
Bilgi 3
İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir
11- Toplumdaki kişisel ve kişilerarası sorunlara yönelik farkındalığa sahip olur ve alanında edindiği bilgi ve becerileri bu sorunların çözümünde kullanabilir.
Bilgi 4
Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir
11- Toplumdaki kişisel ve kişilerarası sorunlara yönelik farkındalığa sahip olur ve alanında edindiği bilgi ve becerileri bu sorunların çözümünde kullanabilir.
Bilgi 5
Sosyal Araştırma ve Planlama bilgisine sahiptir
6-Bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini tanımlayabilir.
7-Yürüteceği araştırmalar ve çalışmalarda bir araştırma sorusu geliştirme, denenceler kurma, ölçme araçlarını belirleme, veri toplama, uygun istatistiksel analiz yapma ve raporlama becerisi kazanır ve tüm bu aşamalarda bilimse etik değerlerini dikkate alır.
Bilgi 6
İleri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir
8-Psikolojinin kuram, yöntem, ilke ve tekniklerini uygulama alanında kullanabilir.
10- Bilgi elde etme, verileri analiz etme, yorumlama ve rapor haline getirip sunmada bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
Beceri 1
Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir
2-Psikoloji biliminin temel kuram ve yaklaşımlarının benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını değerlendirebilir.
8-Psikolojinin kuram, yöntem, ilke ve tekniklerini uygulama alanında kullanabilir.
10-Bilgi elde etme, verileri analiz etme, yorumlama ve rapor haline getirip sunmada bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
Beceri 2
Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır
9-Ulusal ve uluslar arası literatürü izleyerek alandaki yenilik ve gelişmeleri takip edebilir.
Beceri 3
Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir
7-Yürüteceği araştırmalar ve çalışmalarda bir araştırma sorusu geliştirme, denenceler kurma, ölçme araçlarını belirleme, veri toplama, uygun istatistiksel analiz yapma ve raporlama becerisi kazanır ve tüm bu aşamalarda bilimse etik değerlerini dikkate alır.
10-Bilgi elde etme, verileri analiz etme, yorumlama ve rapor haline getirip sunmada bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
Beceri 4
Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir
3-Davranışsal ve zihinsel süreçlerle ilgili bilimsel düşünce anlayışı gösterir, bilgileri objektif olarak değerlendirir, eleştirel bakış taşır ve yeni durumlara uygulayabilir.
8-Psikolojinin kuram, yöntem, ilke ve tekniklerini uygulama alanında kullanabilir.
Beceri 5
Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir
4-Psikoloji bilimiyle ilgili diğer temel bilim alanlarını (örn., sosyoloji, biyoloji, felsefe ) tanır ve disiplinler arası ilişkiyi kurabilir.
Yetkinlik(Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme) 1
Üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme bilincine sahiptir
11-Toplumdaki kişisel ve kişilerarası sorunlara yönelik farkındalığa sahip olur ve alanında edindiği bilgi ve becerileri bu sorunların çözümünde kullanabilir.
12-Eğitim sürecinde edindiği bilgi birikimini etik ilke ve değerler çerçevesinde uygulama alanında etkin bir şekilde kullanabilir.
13-Eğitim sürecinde edindiği bilgi, beceri ve yetkinliklerini bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde kullanabilir, sorunlara uygun çözüm üretebilir ve katkı sağlayabilir.
Yetkinlik(Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme) 2
Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer
13-Eğitim sürecinde edindiği bilgi, beceri ve yetkinliklerini bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde kullanabilir, sorunlara uygun çözüm üretebilir ve katkı sağlayabilir.
Yetkinlik(Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme) 3
Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır
11-Toplumdaki kişisel ve kişilerarası sorunlara yönelik farkındalığa sahip olur ve alanında edindiği bilgi ve becerileri bu sorunların çözümünde kullanabilir.
13-Eğitim sürecinde edindiği bilgi, beceri ve yetkinliklerini bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde kullanabilir, sorunlara uygun çözüm üretebilir ve katkı sağlayabilir.
Yetkinlik(Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme) 4
Alanı ve ilgili alt dallarda yapılacak çok üyeli grup araştırmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir
7-Yürüteceği araştırmalar ve çalışmalarda bir araştırma sorusu geliştirme, denenceler kurma, ölçme araçlarını belirleme, veri toplama, uygun istatistiksel analiz yapma ve raporlama becerisi kazanır ve tüm bu aşamalarda bilimse etik değerlerini dikkate alır.
13-Eğitim sürecinde edindiği bilgi, beceri ve yetkinliklerini bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde kullanabilir, sorunlara uygun çözüm üretebilir ve katkı sağlayabilir.
Yetkinlik(Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme) 5
Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranır, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur
11-Toplumdaki kişisel ve kişilerarası sorunlara yönelik farkındalığa sahip olur ve alanında edindiği bilgi ve becerileri bu sorunların çözümünde kullanabilir.
Yetkinlik(Öğrenme) 1
Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden – sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir
3-Davranışsal ve zihinsel süreçlerle ilgili bilimsel düşünce anlayışı gösterir, bilgileri objektif olarak değerlendirir, eleştirel bakış taşır ve yeni durumlara uygulayabilir.
Yetkinlik(Öğrenme) 2
Neyi nasıl öğreneceğini bilir
5-Psikoloji biliminin temel yaklaşım ve yöntemlerini tarihsel gelişim perspektifinden değerlendirilebilir.
6-Bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini tanımlayabilir.
Yetkinlik(Öğrenme) 3
Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder
2-Psikoloji biliminin temel kuram ve yaklaşımlarının benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını değerlendirebilir.
12-Eğitim sürecinde edindiği bilgi birikimini etik ilke ve değerler çerçevesinde uygulama alanında etkin bir şekilde kullanabilir.
Yetkinlik(Öğrenme) 4
Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyede olduğunu gösterir
11-Toplumdaki kişisel ve kişilerarası sorunlara yönelik farkındalığa sahip olur ve alanında edindiği bilgi ve becerileri bu sorunların çözümünde kullanabilir.
Yetkinlik(Öğrenme) 5
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir
3-Davranışsal ve zihinsel süreçlerle ilgili bilimsel düşünce anlayışı gösterir, bilgileri objektif olarak değerlendirir, eleştirel bakış taşır ve yeni durumlara uygulayabilir.
4-Psikoloji bilimiyle ilgili diğer temel bilim alanlarını (örn., sosyoloji, biyoloji, felsefe ) tanır ve disiplinler arası ilişkiyi kurabilir.
Yetkinlik(Öğrenme) 6
Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir
13-Eğitim sürecinde edindiği bilgi, beceri ve yetkinliklerini bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde kullanabilir, sorunlara uygun çözüm üretebilir ve katkı sağlayabilir.
Yetkinlik(Öğrenme) 7
Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır
3-Davranışsal ve zihinsel süreçlerle ilgili bilimsel düşünce anlayışı gösterir, bilgileri objektif olarak değerlendirir, eleştirel bakış taşır ve yeni durumlara uygulayabilir.
Yetkinlik(İletişim ve Sosyal) 1
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır
7-Yürüteceği araştırmalar ve çalışmalarda bir araştırma sorusu geliştirme, denenceler kurma, ölçme araçlarını belirleme, veri toplama, uygun istatistiksel analiz yapma ve raporlama becerisi kazanır ve tüm bu aşamalarda bilimse etik değerlerini dikkate alır.
10-Bilgi elde etme, verileri analiz etme, yorumlama ve rapor haline getirip sunmada bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
Yetkinlik(İletişim ve Sosyal) 2
Öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirir ve uygulama yetkinliğine sahiptir
8-Psikolojinin kuram, yöntem, ilke ve tekniklerini uygulama alanında kullanabilir.
12-Eğitim sürecinde edindiği bilgi birikimini etik ilke ve değerler çerçevesinde uygulama alanında etkin bir şekilde kullanabilir.
Yetkinlik(İletişim ve Sosyal) 3
İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır
2-Psikoloji biliminin temel kuram ve yaklaşımlarının benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını değerlendirebilir.
13-Eğitim sürecinde edindiği bilgi, beceri ve yetkinliklerini bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde kullanabilir, sorunlara uygun çözüm üretebilir ve katkı sağlayabilir.
Yetkinlik(İletişim ve Sosyal) 4
Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır
11-Toplumdaki kişisel ve kişilerarası sorunlara yönelik farkındalığa sahip olur ve alanında edindiği bilgi ve becerileri bu sorunların çözümünde kullanabilir.
13-Eğitim sürecinde edindiği bilgi, beceri ve yetkinliklerini bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde kullanabilir, sorunlara uygun çözüm üretebilir ve katkı sağlayabilir.
Yetkinlik(İletişim ve Sosyal) 5
Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür
8-Psikolojinin kuram, yöntem, ilke ve tekniklerini uygulama alanında kullanabilir.
11-Toplumdaki kişisel ve kişilerarası sorunlara yönelik farkındalığa sahip olur ve alanında edindiği bilgi ve becerileri bu sorunların çözümünde kullanabilir.
Yetkinlik(İletişim ve Sosyal) 6
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar
9-Ulusal ve uluslar arası literatürü izleyerek alandaki yenilik ve gelişmeleri takip edebilir.
Yetkinlik(İletişim ve Sosyal) 7
Alanının gerektirdiği ölçüde Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
10-Bilgi elde etme, verileri analiz etme, yorumlama ve rapor haline getirip sunmada bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
Yetkinlik(Alana Özgü) 1
Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder
7-Yürüteceği araştırmalar ve çalışmalarda bir araştırma sorusu geliştirme, denenceler kurma, ölçme araçlarını belirleme, veri toplama, uygun istatistiksel analiz yapma ve raporlama becerisi kazanır ve tüm bu aşamalarda bilimse etik değerlerini dikkate alır.
12-Eğitim sürecinde edindiği bilgi birikimini etik ilke ve değerler çerçevesinde uygulama alanında etkin bir şekilde kullanabilir.
Yetkinlik(Alana Özgü) 2
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir
11-Toplumdaki kişisel ve kişilerarası sorunlara yönelik farkındalığa sahip olur ve alanında edindiği bilgi ve becerileri bu sorunların çözümünde kullanabilir.
12-Eğitim sürecinde edindiği bilgi birikimini etik ilke ve değerler çerçevesinde uygulama alanında etkin bir şekilde kullanabilir.
Yetkinlik(Alana Özgü) 3
Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir
3-Davranışsal ve zihinsel süreçlerle ilgili bilimsel düşünce anlayışı gösterir, bilgileri objektif olarak değerlendirir, eleştirel bakış taşır ve yeni durumlara uygulayabilir.
Yetkinlik(Alana Özgü) 4
Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibidir
7-Yürüteceği araştırmalar ve çalışmalarda bir araştırma sorusu geliştirme, denenceler kurma, ölçme araçlarını belirleme, veri toplama, uygun istatistiksel analiz yapma ve raporlama becerisi kazanır ve tüm bu aşamalarda bilimse etik değerlerini dikkate alır.
8-Psikolojinin kuram, yöntem, ilke ve tekniklerini uygulama alanında kullanabilir.
11-Toplumdaki kişisel ve kişilerarası sorunlara yönelik farkındalığa sahip olur ve alanında edindiği bilgi ve becerileri bu sorunların çözümünde kullanabilir.