Ders Sorumluları
|
Prof. Dr. Selim Hovardaoğlu |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Dersin bir ön şartı bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu derste istatistik, bilim ve psikoloji arasındaki bağlantıların; ölçme, veri toplamanın istatistikle bağlantısı; verilerin düzenlenmesi, uygun biçimde özetlenmesi; değişkenler arasındaki bağlantının bulunması; ölçümlerin tahmin edilmesi ve açıklanan varyans kavramının kazanılması amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği |
Bilim, psikoloji, istatistik, araştırma tasarımı, değişken türleri gibi temel kavramlar; toplama kuralları; betimsel istatistik, normal dağılım gibi kavramlara ek olarak, genel doğrusal model ve bu modele ilişkin denklem çözümleri ile anlamlılık testleri dersin başlıca konularıdır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrencinin elde edeceği kazanımla şunlardır:
1) Psikolojide kullanılan temel betimsel değerleri anlama
2) Genel doğrusal model ile açıklanan varyans kavramlarını anlama
3) Genel doğrusal model ile açıklanan varyans kavramlarına ilişkin anlamlılık testlerinin sonuçlarını açıklama ve kullanma
4) Genel doğrusal modellerin araştırma tasarımıyla ilişkilendirme |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
TEMEL KAVRAMLAR |
2. Hafta |
TOPLAMA KURALLARI |
3. Hafta |
TEMEL BETİMSEL İSTATİSTİK: VERİ DÜZENLEME, FREKANS DAĞILIMI VE İLGİLİ UYGULAMALAR |
4. Hafta |
ÇAPRAZ ÇİZELGELERİN HAZIRLANMASI VE OKUNMASI |
5. Hafta |
VERİ GRUPLAMANIN İLKELERİ, KURALLARI, YÜZDELİK NOKTALARI, STANDART PUANLAR |
6. Hafta |
NORMAL DAĞILIMIN ÖZELLİKLERİ VE GRAFİK ÇİZME, OKUMA KURALLARI |
7. Hafta |
ARA SINAV |
8. Hafta |
GENEL DOĞRUSAL MODELE GİRİŞ: BİR DOĞRUNUN EŞİTLİĞİ |
9. Hafta |
REGRESYON DOĞRUSUNUN ÖZELLİKLERİ, KORELASYON VE AÇIKLANAN VARYANS KAVRAMI |
10. Hafta |
MATRİS CEBİRİ |
11. Hafta |
ÇOKLU REGRESYON VE KORELASYON, ÇOKLU REGRESYON EŞİTLİKLERİNİN MATRİS ÇÖZÜMLERİ |
12. Hafta |
KARELER TOPLAMLARININ MATRİS ÇÖZÜMLERİ |
13. Hafta |
ANLAMLILIK TESTLERİ, 1. TİP VE 2. TİP HATA, YOKLUK DENENCESİ KAVRAMI |
14. Hafta |
AÇIKLANAN VARYANS VE KORELASYON İÇİN t TESTİ ANOVA MODELİ |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
ALLEN, L. EDWARDS (1995) DOĞRUSAL REGRESYON VE KORELASYONA GİRİŞ.(ÇEV. İ. S. HOVARDAOĞLU) ANKARA: HATİBOĞLU |
Staj / Uygulama |
There is no internship for this course. |
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | ÖÇ1 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |