Ders Sorumluları
|
Assistant Professor Funda KUTLU |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
Dersin bir önkoşulu bulunmamaktadır |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Güncel psikoloji konuları ile ilgili materyal okumak ve tartışmak, ayrıca seçilen konuda halka yönelik bilgilendirici bir poster ve broşür hazırlamak. |
Dersin İçeriği |
Bu ders kapsamında öğrencilere farklı psikoloji alanlarından güncel makale tanıtılarak, bu makalenin içerik ve yöntemi konusunda tartışma ve değerlendirme yapılır. Ayrıca öğrenciler güncel sorunlarla ilgili kendi seçtikleri bir konu hakkında halka yönelik kısa bilgilendirici bir poster ve daha detaylı bilgi içeren bir broşür hazırlar.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır:
1- Psikoloji alanındaki güncel konuları ayırt eder
2- Akademik ve uygulamalı psikoloji alanındaki güncel makalelerin içeriklerini irdeler
3- Psikolojinin farklı alanlarındaki kuramsal ve uygulama konularını ilişkilendirir
4- Genel halka yönelik bilgilendirici poster ve broşür tasarlar
5- Eleştirel düşünmenin öneminin farkına varır
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Ders tanıtımı: İzlence ve ders amaçları |
2. Hafta |
Psikoloji bir bilim mi değil mi? Tartışma
|
3. Hafta |
Psikolojide araştırma yöntemleri: Web sitelerinin eleştirel değerlendirilmesi
|
4. Hafta |
Psikoloji yaklaşımları: Özgür iradeye sahip miyiz? |
5. Hafta |
Romantik ilişkilerde benliğin ayrışması: |
6. Hafta |
Modern toplumda narsistik tutumlar |
7. Hafta |
Dil öğrenimi ve dil öğrenimi kapasitesinde etkili faktörler nelerdir?
|
8. Hafta |
Ara Sınan (Vize)
|
9. Hafta |
Sosyal Etki ve grup dinamikleri: Manipülasyon |
10. Hafta |
Ahlaki Panik |
11. Hafta |
Aşırı Güven |
12. Hafta |
Sunumlar |
13. Hafta |
Sunumlar |
14. Hafta |
Sunumlar |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
20 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
10 |
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
20 |
Final (%) |
40 |
Diğer (%) |
10 |
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Ders kitapları;
- Moore, B.N. & Parker, R. (2009). Critical Thinking (9th. Ed.). Dubuque, IA: McGraw Hill Education.
- Ruggiero, V. (2011). Beyond feelings: A guide to critical thinking. Boston: McGraw Hill.
- Stanovich, K. E. (2004). How to think straight about psychology. Boston: Pearson.
Bu ders kapsamında çeşitli konularda ek okuma materyalleri ders sorumlusu tarafından ayrıca verilecektir.
|
Staj / Uygulama |
Ders kapsamında bir staj/alan uygulaması bulunmamaktadır. |
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | ÖÇ1 | 5 | 3 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 1 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |