PSI 325


Ders Adı Ders Kodu Bölüm Seviye
Readings in Psychology III PSI 325 Psikoloji Lisans

Dersin Yarıyılı
(Dersin Dönemi)
Eğitim Öğretim Yöntemleri
Krediler
Teori Uygulama Laboratuar Projeler/Alan Çalışması Seminerler/Çalışma Grupları Diğer Toplam Kredi AKTS Kredisi
05
(Güz)
42 83 125 3 5

Ders Sorumluları Academic Staff
Dersin Sunulduğu Dil İngilizce (English)
Dersin Türü Seçmeli
Ön Koşul No prerequisites
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin Amacı Reading and discussing the major articles of the history of psychology.
Dersin İçeriği Reading the articles related to the core concepts of different psychological areas and discussing and assessing methodology of the article
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) 1- To comprehend the description of core concepts in the history of psyhology, 2- To understand the articles in applied or academic domains of psychology, 3- To acquire knowledge about the orginal studies in psychology 4- To be able to comprehend methodology in psychological articles
Dersin Veriliş Biçimi Örgün Öğretim
Dersin Gidişatı
Hafta Konular
1. Hafta Introduction of the course; the course programme and objectives
2. Hafta The princples of psychology by William James
3. Hafta Some issues concerning the control of human behavior: A symposium by Carl R. Rogers and B.F. Skinner
4. Hafta The Interpretation of dreams by Sigmund Freud
5. Hafta Cognitive therapy and the emotional disorders by Aaron Beck
6. Hafta Helplessness: On depression, development and death by Martin E.P. Seligman
7. Hafta A theory of human motivation by Abraham H. Maslow
8. Hafta A way of being: Carls R.Rogers
9. Hafta Pattern vision in newborn infants by Robert L. Fantz
10. Hafta The psychology of child by Jean Piaget and Barbel Inhelder
11. Hafta The child as a moral philosopher by Lawrence Kohlberg
12. Hafta The evalution of the stress concept by Hans Selye
13. Hafta Obedience to authority: An experimental view by Stanley Milgram
14. Hafta Evaluation of course
Değerlendirme Ölçütleri
  Toplam Katkısı (%)
Ara Sınav (%) 20
Kısa Sınavlar (%)
Ödevler (%)
Uygulamalar (%) 20
Laboratuar (%)
Projeler/Alan Çalışması (%)
Seminerler/Çalışma Grupları (%)
Final (%) 60
Diğer (%)
Toplam(%) 100
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar Pettijohn, T.E. (1994). Sources: Notable selections in psychology. Connecticut: The Dushkin Publishing Group.
Staj / Uygulama
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi

 

PQ1

PQ2

PQ3

PQ4

PQ5

PQ6

PQ7

PQ8

PQ9

PQ10

PQ11

PQ12

PQ13

LO1

5

4

4

1

5

3

2

2

2

1

2

2

2

LO2

5

4

4

1

5

3

2

2

2

1

2

4

2

LO3

5

4

4

1

5

2

2

2

2

1

2

2

2

LO4

3

4

2

1

5

5

4

5

3

1

1

1

1

* Degree of Contribution : 1 Very low    2 Low     3 Medium     4 High      5 Very High

* Homeworks, field trips, library research, internet applications, extracurricular activities/ readings, etc.