Ders Adı | Ders Kodu | Bölüm | Seviye |
---|---|---|---|
Psikopatoloji I:Çocuk | PSİ319 | Psikoloji | Lisans |
Dersin Yarıyılı (Dersin Dönemi) |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Teori | Uygulama | Laboratuar | Projeler/Alan Çalışması | Seminerler/Çalışma Grupları | Diğer | Toplam | Kredi | AKTS Kredisi | |
05 (Güz) |
42 | 84 | 126 | 3 | 5 |
Ders Sorumluları | Prof. Dr. Emel Erdoğan Bakar | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe (Turkish) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ön Koşul | Dersin bir önkoşulu bulunmamaktadır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Amacı | Bu derste çocukluk ve ergenlik dönemi ruh sağlığı hastalıklarının değerlendirilmesi, sınıflandırılması ve tedavisi ile ilgili bilgilere dayalı olarak “normal dışı” kavramını formüle edebilmeleri amaçlanmıştır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin İçeriği | Bu derste çocukluk ve ergenlik döneminde görülen psikolojik problemler ele alınacaktır. Bunlardan bazıları: yıkıcı davranım bozuklukları, yaygın gelişimsel bozukluklar, özgül öğrenme güçlüğü, duygu durum bozuklukları, kaygı bozuklukları, çocuk ihmal ve istismarıdır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) | Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin çocukluk dönemi psikopatolojileri ile ilgili elde edeceği kazanımlar şunlardır; 1. Normal ve anormallik ölçütlerini listeleyip, tanımlayabilme ve bu kriterleri çocuk psikopatolojiler için yorumlayabilir. 2. Çocukluk ve ergenlik döneminde görülen psikopatolojilerin farklı türleri için tanı kriterlerini sıralayabilir. 3. Bu psikopatolojilerin etiyolojik faktörleri ve teorik perspektifleri açıklayabilir. 4. Yaşam boyu gözleniyor olduğu bilgisinde hareketle bozuklukları gelişimsel faktörler ile ilişkilendirir. 5. Bu bozukluklar ile ilgili literatürde yer alan araştırma sonuçlarını gözden geçirir. 6. Bu bozuklukların gelişimi, teşhisi, klinik görünümü ve tedavisi de rol oynayan faktörleri tanımlayabilir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Veriliş Biçimi | Örgün Öğretim | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Gidişatı |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Değerlendirme Ölçütleri |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar | Ders sorumlusu tarafından hazırlanan power point sunular Ders sorumlusu tarafından önerilen makale ve videolar Önerilen Ek Kaynaklar Aysev Soykan A., Taner Işık Y (Ed.)(2007) Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları, İstanbul: Golden Print. Ekşi A.(1999). Ben Hasta Değilim. İstanbul: Nobel Yayınları. Güleç C., Köroğlu E.(1997). Psikiyatri Temel Kitabı I, II Cilt: Hekimler Yayın Birliği. American Psychiatric Association. (2000). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (4th ed., text revision). Washington, DC: Author. American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (5th ed.). Arlington, VA: American Psychiatric Publishing. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Staj / Uygulama | Ders kapsamında herhangi bir staj/uygulama bulunmamaktadır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |