Ders Sorumluları
|
|
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Dersin bir önkoşulu bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu ders davranışın temelinde yatan biyolojik mekanizmaları anlamak içim bir temel oluşturmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği |
Bu derste;
a. Psikolojinin fizyolojik temelleri tanımlanacaktır. Fizyolojik psikolojinin beyin ve davranış arasındaki etkileşimi araştırmayı amaçlayan interdisipliner bir bilim dalı olduğunu kavranacaktır.
b. Nöral iletişim, nöroanatomi ve hafıza, duygulanım dil gibi bilişsel fenomenleri temel düzeyde anlatılacaktır.
c. Nöral yapı ve fonksiyonlarda meydana gelen değişimlerin bilişsel fonksiyonları nasıl etkilediği anlatılacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin bu ders ile ilgili elde edeceği kazanımlar şunlardır;
1.Fizyolojik psikolojinin temel kavramlarını ve kuramlarını açıklar.
2. Sinir sistemi ve onu oluşturan bölümlerin yapısı ve işleyişini açıklar.
3. İnsan davranışlarını anlamada fizyolojik yaklaşımı kullanarak beyindeki farklı alanların fonksiyon ve yapılar arasındaki temel ilişkileri analiz eder.
4.Temel beyin yapılarındaki organizasyonu tanımlar.
5. Psikolojik ve nörolojik bozukluklarda sinir sisteminin rolünün farkına varır.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Derse giriş-tanıtım |
2. Hafta |
Fizyolojik Psikolojinin Tarihçesi |
3. Hafta |
Sinir Sisteminin Doğum Öncesi Gelişimi |
4. Hafta |
Sinir Sisteminin Doğum Sonrası Gelişimi |
5. Hafta |
Frontal Lop: Yapısı, İşlevi ve Bozulmalar |
6. Hafta |
Oksipital Lop: Yapısı, İşlevi ve Bozulmalar |
7. Hafta |
Temporal Lop: Yapısı, İşlevi ve Bozulmalar |
8. Hafta |
Parietal Lop: Yapısı, İşlevi ve Bozulmalar |
9. Hafta |
Limbik Sistem: Yapısı, İşlevi ve Bozulmalar |
10. Hafta |
Lateralizasyon, Dil ve Ayrık Beyin Çalışmaları |
11. Hafta |
Araştırmalarda kullanılan metod ve stratejiler-I: İnvazif Metodlar |
12. Hafta |
Araştırmalarda kullanılan metod ve stratejiler-II: Nöropsikolojik Değerlendirme |
13. Hafta |
Nöropsikolojik Değerlendirme: Vaka Analizleri |
14. Hafta |
Tekrar |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Ders sorumlusu tarafından hazırlanan power point sunular
Ders sorumlusu tarafından önerilen makale ve videolar
Önerilen Ek Kaynaklar
Colb B. & Wishaw IQ.(1995) Fundamentals of Human Neuropsychology. NewYork: W.H. Freeman and Company
Calat J.W.(1992 )Biological Psychology. California: Brooks/Cole Publishing Company.
Carlson, N. R. (2014). Fizyolojik Psikoloji Davranışın Nörolojik Temelleri (8. Baskı).(Çev: Şahin, M.) Ankara: Nobel Yayıncılık.
|
Staj / Uygulama |
Ders kapsamında staj/uygulama bulunmamaktadır. |
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ5 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |