Ders Adı | Ders Kodu | Bölüm | Seviye |
---|---|---|---|
Bilişsel Psikolojide Seçme Konular II | PSİ442 | Psikoloji | Lisans |
Dersin Yarıyılı (Dersin Dönemi) |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Teori | Uygulama | Laboratuar | Projeler/Alan Çalışması | Seminerler/Çalışma Grupları | Diğer | Toplam | Kredi | AKTS Kredisi | |
08 (Bahar) |
10 | 112 | 10 | 132 | 3 | 5 |
Ders Sorumluları | Prof. Dr. Emel ERDOĞAN BAKAR | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe (Turkish) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ön Koşul | Bu dersi alabilmek için PSİ 105, PSİ 106, PSİ 210 ve PSİ 316 derslerini başarıyla tamamlamış olmak gerekmektedir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Amacı | Bu derste, bilişsel psikoloji alanında araştırma sürecinde yapılması gerekenleri (araştırma sorusu geliştirip literatür tarama, yöntem oluşturma, veri toplama, uygun istatistiksel analiz yapma ve raporlama) tanıtmak ve yapılması gereken tüm prosedürleri öğretmek hedeflenmektedir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin İçeriği | Bu ders bilişsel/nöropsikoloji bakış açısından araştırma yapmayı ve araştırmanın amacına uygun istatistiksel yöntemlerin kullanılmasını içermektedir. Bu derste öğrenciler kendi başlarına en baştan başlayarak sonuna kadar bir araştırma yapma sürecine dahil edilmektir. Bu ders aynı zamanda psikoloji veri tabanlarının aktif olarak kullanımını ve araştırma sonuçlarını APA formatına uygun olarak raporlamayı içermektedir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler şu kazanımları elde edecektir: 1-Araştırma tekniklerine yönelik edinilen kazanımları Bilişsel Psikoloji/Nöropsikoloji alanında uygun bir konuyla ilişkilendirerek araştırma önerisi hazırlar. 2- Psikolojide yürütülecek bir araştırmanın tüm süreçlerinde bilimsel etik değerleri içselleştirir. 3- İstatistiksel paket programlarına girişini yaptığı verilere amacına uygun istatistiksel analizleri uygular. 4- Sonuçları bilimsel dille raporlayarak düzenler. 5- Araştırma sürecinde bir ekip içinde iş birliği yapar. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Veriliş Biçimi | Örgün Öğretim | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Gidişatı |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Değerlendirme Ölçütleri |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar | Ders sorumlusu tarafından hazırlanan power point sunular Ders sorumlusu tarafından önerilen makale ve videolar Önerilen Ek Kaynaklar Publication Manual for the American Psychological Association (6th ed.). Washington, DC: American Psychological Association. Şeref Kalaycı (2010). SPSS- Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayınevi Karakaş, S., Erdoğan Bakar, E., Doğutepe Dinçer E. (2013). BİLNOT-Yetişkin: Ekler (Cilt I). Konya: Eğitim Kitabevi Karakaş, S., Erdoğan Bakar, E., Doğutepe Dinçer E. (2013). BİLNOT-Yetişkin: Ekler (Cilt II). Konya: Eğitim Kitabevi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Staj / Uygulama | Ders kapsamında herhangi bir staj/uygulama bulunmamaktadır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |