Ders Sorumluları
|
Dr.Öğr.Üyesi Funda KUTLU |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
Dersin bir ön şartı bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı çocukluk ve ergenlik döneminde görülen saldırgan davranışların doğasını ve özelliklerinin tanıtılmasıdır. |
Dersin İçeriği |
Bu derste saldırgan davranışlara yönelik kuramsal ve yöntemsel yaklaşımlar aktarılır. Ayrıca çocuk ve ergenlerde saldırganlık davranış özellikleri, saldırgan ve mağdur çocuk ve ergenlerin özellikleri, saldırganlığın sosyal belirleyicileri ve saldırgan davranışları azaltmaya yönelik saldırganlık önleyici programlar da bu derste ele alınmaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır:
1- Saldırganlık ile ilgili kavramları tanır,
2- Saldırgan davranışlar üzerindeki biyolojik ve çevresel faktörleri açıklar,
3- Çocukluk ve ergenlik döneminde davranım bozukluğu tanı ölçütlerini ayır eder,
4- Edindiği kuramsal ve yöntemsel bilgileri önleyici/müdahale edici bir program geliştirmek için uygular
5- Çocuk ve ergenlikteki saldırgan davranışlara yönelik müdahale programı tasarlar
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Ders tanıtımı ve içeriğin tartışılması |
2. Hafta |
Film -çocuk ve ergenlikte görülen saldırgan davranışlarla ilgili film izlenmesi |
3. Hafta |
Saldırganlık tanımı, saldırganlık türleri ve ölçüm yöntemleri |
4. Hafta |
Kuramsal Yaklaşımlar: Etolojik ve Dürtü Kuramları |
5. Hafta |
Kuramsal Yaklaşımlar: Sosyal-öğrenme, Sosyal bilgi ve Ekolojik Kuramlar |
6. Hafta |
Farklı bağlamlarda saldırgan davranışlar (Biyolojik bağlam) |
7. Hafta |
Farklı bağlamlarda saldırgan davranışlar (Çevresel bağlam) |
8. Hafta |
Ara Sınav (Vize) |
9. Hafta |
Akran Zorbalığı |
10. Hafta |
Siber (Sanal) Zorbalık |
11. Hafta |
Medyanın rolü |
12. Hafta |
Önleyici ve Müdahale Programları |
13. Hafta |
Önleyici ve Müdahale Programları |
14. Hafta |
Genel tekrar |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
30 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
20 |
Final (%) |
40 |
Diğer (%) |
10 |
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
- Smith, P. K. & O’Higgins Norman, J. (2021). The Wiley Blackwell Handbook of Bullying : A Comprehensive and International Review of Research and Intervention. New York: John Wiley & Sons
- Berkowitz, L. (1993). Aggression: It’s causes, consequences and control. New York: McGraw-Hill Inc.
- Geen, R.G. & Donnerstein, E. (1998). Human aggression. London: Academic press. - Durkin, K. (1995). Developmental Social Psychology: From infancy to old ages (pp. 391-426). London: Blackwell.
- Olweus, D. (1993). Bullying at school. Oxford: Blackwell. - Bartol, C. R. & Bartol, A. M. (2005). Criminal behavior: A psychological approach (7th. Ed.) New Jersey: Pearson. |
Staj / Uygulama |
Ders kapsamında staj/alan uygulaması bulunmamaktadır. |
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PQ1 | PQ2 | PQ3 | PQ4 | PQ5 | PQ6 | PQ7 | PQ8 | PQ9 | PQ10 | PQ11 | PQ12 | PQ13 | LO1 | 5 | 4 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | LO2 | 1 | 1 | 1 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | LO3 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | LO4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 5 | 4 | 1 | LO5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 |
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |