Ders Sorumluları
|
Assist.Prof. Dr. Funda Kutlu |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
Dersin bir ön şartı bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı ergenlik dönemi, bu döneme ilişkin güncel konular ve yaklaşımlar üzerinde çalışmaktır. |
Dersin İçeriği |
Bu ders, ergenlik döneminde fiziksel, sosyal, duygusal ve bilişsel gelişimin tanıtılması, ergenlik literatürünün güncel konularının gözden geçirilmesi ve seçilen konuların sunulması ve değerlendirilmesinin yer aldığı bir derstir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır:
1-Ergenlik dönemi gelişimi ile ilgili kuramsal ve kavramsal yaklaşımları tanımlar
2- Ergenlik dönemi ile ilgili güncel tartışma konularının farkına varır
3- Seçilen bilimsel makalelerin araştırma yöntemlerini ve sonuçlarını eleştirel olarak irdeler
4- Pozitif gençlik yaklaşımını günümüz ergenleri ile ilişkilendirir
5- Ergenlere, velilere veya okul yöneticileri ve öğretmenlere yönelik okuma materyalleri (broşür, kitapçık) tasarlar |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Ders Tanıtımı ve Ergen Gelişimine Giriş |
2. Hafta |
Ergenlik, Sağlık ve Biyolojik Temeller |
3. Hafta |
Beyin ve bilişsel gelişim |
4. Hafta |
Benlik, kimlik, kişilik ve duygusal gelişim |
5. Hafta |
Cinsiyet ve Cinsellik |
6. Hafta |
Ahlaki gelişim ve değerler |
7. Hafta |
Aile |
8. Hafta |
Ara Sınav (Vize) |
9. Hafta |
Akran ve Romantik İlişkiler |
10. Hafta |
Ergenlerde sorunlar |
11. Hafta |
Kültür |
12. Hafta |
Tartışmalar (broşür ya da kitapcık hazırlama) |
13. Hafta |
Tartışma |
14. Hafta |
Tartışma |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
30 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
20 |
Final (%) |
40 |
Diğer (%) |
10 |
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Ders Kitabı
Santrock, J. W. (2016). Adolecence (16. Ed.) McGraw Hill.
Ayrıca araştırma makaleler ve diğer okumalar malzemeleri dahil edilecektir
|
Staj / Uygulama |
1) Ders kapsamında staj/uygulamam bulunmamaktadır. |
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | ÖÇ1 | 4 | 5 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |