Ders Sorumluları
|
Prof. Dr. Eda KARACAN |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
Bu dersi alabilmek için PSİ105, PSİ104, PSI201, PSI202, PSİ203, PSİ204, PSI 207, PSI 208 ve İST210 derslerini başarıyla tamamlamış olmak gerekmektedir. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin temeli gelişim ve/veya sosyal psikoloji alanındaki konularla ilgili bir araştırma sürecinde yapılması gerekenlerin (araştırma sorusu geliştirip literatür tarama, yöntem oluşturma, veri toplama, uygun istatistiksel analiz yapma ve raporlama) tanınması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği |
Bu ders gelişim ve/veya sosyal psikoloji bakış açısından araştırma yapmayı ve araştırmanın amacına uygun istatistiksel yöntemlerin kullanılmasını içermektedir. Bu derste öğrenciler kendi başlarına en baştan başlayarak sonuna kadar bir araştırma yapma sürecine dahil edilmektir. Bu ders aynı zamanda psikoloji veri tabanlarının aktif olarak kullanımını ve araştırma sonuçlarını APA formatına uygun olarak raporlamayı içermektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler şu kazanımları elde edecektir:
1- Baştan sona bir araştırma sürecini (araştırma konusu belirtme; ilgili literatür taramasını sınıflama; temel yaklaşımı, araştırma sorusunu ve hipotezleri açıklama; ve araştırmanın getireceği katkıya yönelik sonuç çıkarma) uygulama
2- Araştırmanın yöntem bölümünde (katılımcıların hangi temel özelliklere sahip olacağını, kullanacak ölçümlerin tanımlanmasının belirtilmesi ve işlem hakkındaki bilgiler) nelerin olacağını ayırt etme
3- Uygun istatistiksel paket programlarında veri girişi yapma
4- Araştırmanın amacına uygun istatistiksel analizleri uygulama
5- Sonuçları bilimsel dille raporlayarak sınıflama ve özetleme
6- Yürütülen çalışmayı analitik bakış açısıyla değerlendirip sonuç çıkarma ve ilişkileri belirleme
7- Psikolojide yürütülecek bir araştırmanın tüm süreçlerinde bilimsel etik değerleri dikkate alarak uygulama
8- Araştırma sürecini bir ekip içinde iş birliği yaparak yürütme
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Dersin içeriğinin tanıtılması, araştırma konusunun ve çalışma gruplarının belirlenmesi |
2. Hafta |
Araştırma konusuna ilişkin literatür tanıtımı I
|
3. Hafta |
Araştırma konusuna ilişkin literatür tanıtımı II |
4. Hafta |
Araştırma konusuna ilişkin literatür tanıtımı III |
5. Hafta |
Araştırma sürecinin detaylandırılması ve dikkat edilmesi gereken profesyonel ve etik konuların belirtilmesi |
6. Hafta |
Alan Çalışması: Veri toplama I |
7. Hafta |
Alan Çalışması: Veri toplama II |
8. Hafta |
Alan Çalışması: Verilerin SPSS girişlerinin yapılması |
9. Hafta |
Alan Çalışması: Veri analizi I |
10. Hafta |
Alan Çalışması: Veri analizi II |
11. Hafta |
Alan Çalışması: Sonuçların APA formatında raporlanması |
12. Hafta |
Alan Çalışması: Araştırma projesinin raporlanması I |
13. Hafta |
Alan Çalışması: Araştırma projesinin raporlanması II |
14. Hafta |
Poster sunum |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
20 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
50 |
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
30 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Publication Manual for the American Psychological Association (6th ed.). Washington, DC: American Psychological Association.
Şeref Kalaycı (2010). SPSS- Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayınevi
|
Staj / Uygulama |
Ders kapsamında staj/uygulama bulunmamaktadır. |
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY 2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | ÖÇ1 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 5 | 5 | 4 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 4 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 1 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 3 | 3 | ÖÇ6 | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 | 2 | 5 | 2 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | ÖÇ7 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 3 | 5 | 3 | 1 | 1 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ8 | 1 | 3 | 4 | 2 | 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|