Ders Sorumluları
|
Doç. Dr. Fatih YIĞMAN |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
Dersin bir önkoşulu bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı psikofarmakolojik süreçler hakkında temel bilgilere sahip olmaktır. |
Dersin İçeriği |
Bu derste öğrencilere nörobiyoloji, temel farmakoloji ve psikofarmakoloji ile ilgili kavramlar tanıtılır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Derse devam eden ve yarıyıl sonunda başarılı olan öğrenciler;
1- Nörobiyolojinin temel kavramlarını tanımlar.
2- Temel farmakoloji kavramlarını anlar.
3-Psikofarmakoloji kavramlarını tanımlar.
4- Tıbbi tedavilerin etki mekanizmalarını tanımlar.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Uzaktan Eğitim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Giriş |
2. Hafta |
Sinir sisteminin yapısı ve işlevi |
3. Hafta |
Psikofarmakolojinin temel ilkeleri I |
4. Hafta |
Psikofarmakolojinin temel ilkeleri II |
5. Hafta |
Psikozun nörobiyolojisi ve tedavi prensipleri I |
6. Hafta |
Psikozun nörobiyolojisi ve tedavi prensipleri II |
7. Hafta |
Nörobiyoloji ve depresyon tedavisi |
8. Hafta |
Bipolar Afektif Bozukluğun Nörobiyolojisi ve Tedavisi |
9. Hafta |
Anksiyetenin nörobiyolojisi ve anksiyete bozukluklarının tedavisi I |
10. Hafta |
Anksiyetenin nörobiyolojisi ve anksiyete bozukluklarının tedavisi II |
11. Hafta |
Nörobiyoloji ve bağımlılığın tedavisi |
12. Hafta |
Hipnotik/Sedatif İlaçlar |
13. Hafta |
Psikiyatride somatik terapi |
14. Hafta |
Genel Bakış |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Stahl'ın Temel Psikofarmakolojisi Nörobilimsel ve Pratik Uygulamalar (4.Baskı). (T.Alkan, Çev.) İstanbul, İstanbul Tıp Kitapevleri (Orijinal çalışma basım tarihi |
Staj / Uygulama |
Bu ders için staj yoktur. |
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | ÖÇ1 | 3 | 2 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 5 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 4 | 2 | 1 | 5 | 5 | 3 |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |