Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Hayriye Mihrimah Öztürk |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
Dersin bir önkoşulu bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Psikofarmakolojinin temel ilkelerini öğrenmek, ilaçların etki mekanizmalarını ve kullanım alanlarını öğrenmek. |
Dersin İçeriği |
Psikiyatrik hastalıklarda tedavi yöntemleri |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersin sonunda öğrenciler;
ÖÇ1. Psikofarmakolojinin temek ilkelerini öğrenir.
ÖÇ2. Farklı maddelerin sinir sistemi üzerindeki etkileri hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ3. Sinir sistemi yapılarını ve işlevlerini öğrenir.
ÖÇ4. İlaçlar ve nörotransmitterler arasındaki etkileşimi öğrenir.
ÖÇ5. Bağımlılık yapıcı maddeler hakkında bilgi sahibi olur.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Dersin tanıtımı, psikofarmakolojide temel kavramlar |
2. Hafta |
Sinir sisteminin yapısı ve işlevi |
3. Hafta |
Depresyonun nörobiyoloji ve tedavide temel ilkeler |
4. Hafta |
Antidepresan ilaçlar |
5. Hafta |
Anksiyete bozuklukları nörobiyoloji ve tedavisi |
6. Hafta |
Bipolar duygudurum bozukluğu nörobiyolojisi ve tedavisi |
7. Hafta |
Şizofreni nörobiyolojisi ve antipsikotik ilaçlar |
8. Hafta |
ARA SINAV |
9. Hafta |
Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu nörobiyolojisi ve tedavisi |
10. Hafta |
Nörobilişsel bozuklukların nörobiyolojisi ve tedavisi |
11. Hafta |
Alkol ve madde kullanım bozuklukları tedavisi |
12. Hafta |
Hipnotik/Sedatif ilaçlar |
13. Hafta |
Ruhsal bozuklukların tedavisinde somatik tedaviler, bitkisel ilaçlar |
14. Hafta |
Genel tekrar |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Yüksel, N (2010) Temel psikofarmakoloji, Ankara, Türkiye Psikiyatri Derneği
Preston, J. (2010). Handbook of clinical psychopharmacology for therapists. New Harbirger pıblications
Stahl, S.M. (2013) Stahl’s essential psychopharmacology; neuroscientific basis and practical applications. Cambridge university press
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 3 | | | | | ÖÇ2 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 2 | 4 | 4 | | | | | ÖÇ3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | | | | | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | | | | | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |