Ders Sorumluları
|
Assist.Prof.Dr. Funda KUTLU |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
Dersin bir önkoşulu bulunmamaktadır |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Eleştirel düşünme yaklaşımını incelmek ve ayrıca seçilen bir konuda araştırma yaparak akademik poster hazırlamak. |
Dersin İçeriği |
Bu ders kapsamında öğrenciler eleştirel düşünme yaklaşımı hakkında kaynaklar inceleyerek, eleştirel yaklaşımın tanım ve özelliklerini tartışırlar. Ayrıca öğrenciler birey ve toplumla ilgili güncel sorunları içeren, kendi seçtikleri bir konu hakkında bir araştırma tasarlayarak, uygular ve sonuçlarını bir akademik poster olarak hazırlar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır:
1-) Eleştirel düşünme yöntemini tanımlar
2-) Bir araştırma önerisi tasarlar,
3-) Araştırma sürecinin aşamalarını uygular
4-) Araştırmada etik yaklaşımı benimser
5-) Eleştirel düşünmenin öneminin farkına varır
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Ders tanıtımı ve konuları hakkında tartışma. |
2. Hafta |
Eleştirel düşünce ile ilgili seçilmiş konular |
3. Hafta |
Eleştirel düşünce ile ilgili seçilmiş konular |
4. Hafta |
Net düşünce, eleştirel düşünce ve yazma |
5. Hafta |
Çalışma gruplarının araştırma konularını tanıtıp tartışması |
6. Hafta |
Eleştirel düşünce ile ilgili seçilmiş konular |
7. Hafta |
Eleştirel düşünce ile ilgili seçilmiş konular |
8. Hafta |
Ara Sınav (Vize) |
9. Hafta |
Akademik posterlerin hazırlanması |
10. Hafta |
Akademik posterlerin hazırlanması |
11. Hafta |
Sunum |
12. Hafta |
Sunum |
13. Hafta |
Sunum |
14. Hafta |
Sunum |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
20 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
10 |
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
20 |
Final (%) |
40 |
Diğer (%) |
10 |
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Bu ders kapsamında çeşitli konularda ek okuma materyalleri ders sorumlusu tarafından ayrıca verilecektir;
- Moore, B.N. & Parker, R. (2009). Critical Thinking (9th. Ed.). Dubuque, IA: McGraw Hill Education.
- Ruggiero, V. (2011). Beyond feelings: A guide to critical thinking. Boston: McGraw Hill.
- Stanovich, K. E. (2004). How to think straight about psychology. Boston: Pearson.
|
Staj / Uygulama |
Ders kapsamında bir staj/alan uygulaması bulunmamaktadır. |
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | ÖÇ1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 4 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | ÖÇ5 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |