Ders Sorumluları
|
|
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Dersin bir ön koşulu bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Dünyada en çok uygulanan hâkim siyasal sistemlerin yapı ve kurumlarının oluşumu ve birbirlerine olan etkilerini çeşitli kıstaslarla karşılaştırmalı analiz yolu ile inceleyebilmek. |
Dersin İçeriği |
Karşılaştırmalı siyasal sistemler dersi, Dünyada halen geçerli tüm siyasal sistemlerin özellikleri, siyasal sistemlerin güçlü ve zayıf noktaları, demokratik olan ve olmayan tarafları, ülkelerdeki siyasal kurumların oluşumlarının tarihsel ve politik sebepleri, siyasal kültürlerin birbirlerinden olan farklılıkları, ülkelerin siyasal sistemlerini detaylı olarak analizi çerçevesinde belirlenecek inceleme kıstasları ile karşılaştırılmalı irdelenmesini içerir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Ders sonunda öğrencilere;
1- Hâkim siyasal sistemleri ana esasları ile anlaması,
2- Siyasal sitemlerin içeriğini kurumsal ve yapısal şekilde çözümlemesi,
3- Farklı siyasal sistemleri karşılaştırabilmesi kazandırılmaktadır |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Siyasal Rejim ve Sistemlerin Tanımı ve Sınıflandırılması |
2. Hafta |
Demokratik Siyasal Sistemlerin Özellikleri |
3. Hafta |
Demokratik Olmayan Siyasal Sistemlerin Özellikleri |
4. Hafta |
Parlamenter Sistem: İngiltere’nin Siyasal Sisteminin İncelenmesi |
5. Hafta |
Başkanlık sistemi: ABD’nin Siyasal Sisteminin İncelenmesi |
6. Hafta |
Yarı Başkanlık Sistemi: Fransa’nın Siyasal Sisteminin İncelemesi |
7. Hafta |
Federal Almanya’nın Siyasal Sisteminin İncelemesi |
8. Hafta |
Latin Amerika: Brezilya, Arjantin, |
9. Hafta |
Uzakdoğu Asya: Çin, Japonya, Güney Kore |
10. Hafta |
Orta Doğu: İran, Suudi Arabistan, Irak |
11. Hafta |
Orta Asya: Özbekistan, Kazakistan, Kırgızistan |
12. Hafta |
Kafkasya: Azerbaycan, Gürcistan, Ermenistan |
13. Hafta |
Güney Asya: Pakistan, Hindistan, Bangladeş |
14. Hafta |
Afrika: Güney Afrika Cumhuriyeti, Nijerya |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
30 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
10 |
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Ders Kitabı: Michael G. ROSKIN, Çağdaş Devlet Sistemleri, Adres Yayınları, Ankara, 2013.
Yardımcı Ders Kitabı: Bekir PARLAK, Cantürk CANER, Karşılaştırmalı Siyasal ve Yönetsel Yapılar, Alfa Aktüel Yy, İstanbul, 2009.
Diğer Kaynaklar:
Cem EROĞUL, Çağdaş Devlet Düzenleri, İmaj Yayınları, Ankara, 2012. Burhan AYKAÇ, Şenol DURGUN (Ed.),Çağdaş Siyasal Sistemler, Binyıl Yayıncılık, Ankara,2012. Koray KARASU(Ed.),Kamu Yönetimi Ülke İncelemeleri, İmge Kitabevi, Ankara, 2013.Cem EROĞUL, Anatüzeye Giriş, İmaj Yayınları, Ankara, 2012.Atilla YAYLA, Karşılaştırmalı Siyasal Sistemler, Liberte Yy. Ankara, 2014.Haluk ALKAN, Karşılaştırmalı Siyaset, Açılım Yy, İstanbul, 2013. Esat ÇAM, Çağdaş Devlet Sistemleri, Der Yy. İstanbul, 2001. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY 1 | PY 2 | PY 3 | PY 4 | PY 5 | PY 6 | PY 7 | PY 8 | PY 9 | PY 10 | PY 11 | PY 12 | PY 13 | PY 14 | PY 15 | PY 16 | PY 17 | PY 18 | ÖÇ1 | 5 | 2 | 5 | | 5 | 3 | | | | | 2 | | | | | | | 5 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 5 | | 5 | 3 | | | | | 3 | | | | | | | 5 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 5 | | 5 | 3 | | | | | 4 | | | | | | | 5 |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |