Ders Adı | Ders Kodu | Bölüm | Seviye |
---|---|---|---|
SİYASET SOSYOLOJİSİ | SİBU302 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler | Lisans |
Dersin Yarıyılı (Dersin Dönemi) |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Teori | Uygulama | Laboratuar | Projeler/Alan Çalışması | Seminerler/Çalışma Grupları | Diğer | Toplam | Kredi | AKTS Kredisi | |
06 (Bahar) |
42 | 83 | 125 | 3 | 5 |
Ders Sorumluları | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe (Turkish) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ön Koşul | Dersin bir önkoşulu bulunmamaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Amacı | Siyaset bilimi ve siyaset sosyolojisi disiplinleri arasındaki farklılıkları belirttikten sonra iki disiplinin arasındaki ilişkiyi analiz etmek dersin temel amacını oluşturmaktadır. Toplumsal gruplar ve siyasal birimler arasındaki ilişkiye ışık tutmak, devlet ve toplum ilişkisini analiz etmek, siyasal katılım, siyasal değişim , siyasal gelişme ve siyasal hareketlerin siyasal, kültürel ve sosyal nedenlerini incelemek dersin diğer önemli hedeflerini oluşturmaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin İçeriği | Toplumsal ve siyasi yapılar arasındaki ilişkiyi belli kavramsal çerçeveler üzerinden anlayabilmek bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. Bu bağlamda alt ilişkiler kümesi olan; siyaset-iktidar, sivil toplum-devlet gibi ilişki türleri dersin içeriği açısından önemli bir yer teşkil etmektedir. Ayrıca söz konusu ilişkiler yumağını; siyasal kültür, toplumsal hareketler, küreselleşme, modernite ve postmodernite gibi kavramlar üzerinden anlamlandırmak dersin içeriği açısından önemli bir diğer parametredir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) | Dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır; 1- Siyaset, devlet ile toplumdaki kolektif gruplar ve vatandaşlar arasındaki ilişkileri anlama 2- Farklı siyasal aktör, kurum ve değerler arasında ilişki kurma 3- Devlet yapılarını, iktidar ve muhalefet ilişkilerini anlayıp sosyolojik olarak analiz edebilme 4- Siyaset alanındaki değişmeleri sosyolojik bağlamları çerçevesinde anlama | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Veriliş Biçimi | Örgün Öğretim | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Gidişatı |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Değerlendirme Ölçütleri |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar | Anderson, B. (1993) Hayali Cemaatler: Milliyetçiliğin Kökenleri ve Yayılması, Metis yayınları. Duverger, M. (2004) Siyaset Sosyolojisi, Varlık yayınları. Giddens, A. (1992/1994) Modernliğin Sonuçları, Ayrıntı yayınları. Güvenç, Bozkurt (1998), “Cumhuriyet ve Kimlik: Konu, Sorun, Kapsam ve Bağlam”, Ünsal, Artun (der.), 75 Yılda Tebaa’dan Yurttaş’a Doğru, Tarih Vakfı. Habermas, (1997) Kamusal Alanın Yapısal Dönüşümü, İletişim Yayınları. Janoski,T., Alford R., Hicks A. Ve Schwartz M (2005), Siyaset Sosyolojisi, Phoeniz Yayınevi. Keyman, E. Fuat, ve Ali Yaşar Sarıbay (der.) (2002), Global Yerel Ekseninde Türkiye, Alfa, 2002 Keyder, Ç. (1989) Türkiye’de Devlet ve Sınıflar, İletişim yayınları. Laclau,E. Popülist Akıl Üzerine, Epos yayınları. Miliband, R., Poulantzas, N. ve Laclau, E. (1977) Kapitalist Devlet Sorunu, Birikim. Poggi, Gianfranco, Modern Devletin Gelişim: Sosyolojik Bir Yaklaşım,İstanbul: Bilgi Üniversitesi. Özdalga, E. Ve Persson, S. (1998) Sivil Toplum, Demokrasi ve İslam Dünyası, Tarih Vakfı Yurt yayınları. Saramago, José,(2008), Görmek, Can Yayınları. Sarıbay, A. Y. (2000) Global Bir Bakışla Politik Sosyoloji, Alfa Yayınevi. Tekeli, İ. (2006) Katılımcı Demokrasi ve Sivil Toplum, Sosyal Demokrasi vakfi. Tunçay, Mete (der.) (1998), 75 Yılda Düşünceler Tartışmalar, Tarih Vakfı. Ünsal, Artun. (1998) 75 Yılda Tebaa’dan Yurttaş’a Doğru, Tarih Vakfı yayınları. Weber, M. (1996) Sosyoloji Yazıları, İletişim yayınları. Vergin, N. (2008) Siyasetin Sosyolojisi, İstanbul: Doğan Kitap. Wallerstein (2000) Bildiğimiz Dünyanın Sonu: Yirmi Birinci Yüzyıl İçin Sosyal Bilim, Metis Yayınları | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Staj / Uygulama | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |