Ders Sorumluları
|
|
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Dersin bir önkoşulu bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler bölüm öğrencilerinin Uluslararası İlişkilere teorik bakış açılarıyla aşina hale gelmesi; bu sayede disiplinle ilgili tüm diğer derslerinde işlerine yarayacak bir teorik yardım unsuru oluşturabilmeleri; ve, disipline farklı yaklaşımların sağlıklı değerlendirilebilmesinin sağlanması dersin amaçlarıdır. |
Dersin İçeriği |
Ders, Uluslararası İlişkiler disiplinine farklı teorik yaklaşımları, bu yaklaşımların düşünce ve siyasi hareket üzerindeki etkilerini, her bir temel teorinin gelişimini inceler. Uluslararası İlişkilere bakışta çatışma odaklı, işbirliği odaklı, gündem odaklı teorik yaklaşımları değerlendirir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1- Uluslararası İlişkilerde farklı teorik grupların içerik ve düşünce biçimlerine yakınlaşma
2- Güncel ve yakın tarihte yer alan olayların analizinin bilimsel bakış açısıyla yapılabilmesi
3- Böylece öğrencilerin gelecek ders ve çalışmalarında bir temel oluşturulabilmesi. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Giriş ve Neden Teori Okunur / Çalışılır? |
2. Hafta |
Araştırma Seviyeleri |
3. Hafta |
Uluslararası İlişkilerde Ayrıştırıcı ve Birleştirici (Fikrî) Güçler |
4. Hafta |
Uluslararası İlişkilerde Beş Temel Tartışma |
5. Hafta |
Rasyonel Seçim ve Rasyonel Aktörler |
6. Hafta |
Klasik Realizm |
7. Hafta |
Neoklasik Realizm |
8. Hafta |
ARA SINAV |
9. Hafta |
Neorealizm ve Klasik Liberalizm (İdealizm) |
10. Hafta |
Neoklasik Liberalizm ve Neoliberalizm |
11. Hafta |
İngiliz Ekolü |
12. Hafta |
Eleştirel Teoriler |
13. Hafta |
İnşacılık (Konstrüktivizm) ve Neomarksist Teoriler |
14. Hafta |
Feminizm, Postkolonyalizm, Barış ve Çatışma Çözümü Araştırmaları |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
55 |
Diğer (%) |
5 |
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Burchill,Scott, Uluslararası İlişkiler Teorileri, 4. Baskı, Küre Yayınları, İstanbul: 2013. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY 1 | PY 2 | PY 3 | PY 4 | PY 5 | PY 6 | PY 7 | PY 8 | PY 9 | PY 10 | PY 11 | PY 12 | PY 13 | PY 14 | PY 15 | PY 16 | PY 17 | PY 18 | ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | | 5 | | 5 | | | 5 | 5 | | | | | | | 5 | ÖÇ2 | | 5 | 5 | | 5 | | | | | 5 | 5 | | 5 | | | | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | | | | 5 | | 5 | | 5 | | 5 | | | | | | | |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |