Ders Sorumluları
|
|
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Dersin bir önkoşulu bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Öğrenciye AB kavramlarını tanıtmak, hukuksal ve kurumsal yapısını anlatmak ve AB’nin kuruluş ve genişleme amaçlarını analiz etmektir. Türkiye'nin hedeflerinden biri olan AB üyeliğinin durumu, problemleri ve gelişmesini analiz etmektir. |
Dersin İçeriği |
- Avrupa Birliği'nin (AB) tanımı, formasyonu, hedefleri ve kurumsal yapısının öğrenimi.
- AB-Türkiye ilişkilerinin anlaşılması |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Dersi başarıyla tamalayan öğrencilerin uluslararası ilişkiler disiplinine dair elde edeceği kazanımlar şunlardır;
1- AB oluşumunu, hedef lerini ve çalışmasını anlamak
2- AB hukuksal ve kurumsal yapısını anlamak ve analiz etmek
3- Bu kurumların Türkiye kurumları ile bağdaşmasının nasıl olacağını kavramak
4- Türkiye üyeliği konusunda doğru karar verme yeteneklerini geliştirmek. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Avrupa konseptinin anlaşılması: etimolojisi, coğrafi ve tarihi sınırları, |
2. Hafta |
Avrupa kimliğinin tanımlanması; Avrupalılık; AB fikrinin doğuşu ve gelişmesi |
3. Hafta |
Avrupa Birliğinin kuruluşu, evrimleri, genişlemesi |
4. Hafta |
Avrupa Birliğinin dini ve kültürel evrimi ve organları |
5. Hafta |
AB Komisyonu; AB Konseyi; Avrupa Parlamentosu; Adalet divanı; AB Sayıştayı ve Bankası |
6. Hafta |
AB Hukukunun temel kaynakları: Tüzük, Yönerge, Karar ve Görüş; Uluslararası Antlaşmalar |
7. Hafta |
AB Bütçe ve Kaynakları: bütçe gelirleri; bütçe harcamaları; Karar alma mekanizmaları |
8. Hafta |
AB ortak politikaları: ekonomik politikaları; sosyal ve kültürel politikaları |
9. Hafta |
AB genişleme politikaları ve Türkiyenin üyelik talebi |
10. Hafta |
AB’nin sosyal, çevre politikası: doğa, çevre, sağlık,doğal kaynakların sürdürülebilir kullanımı |
11. Hafta |
AB’nin ortak para kullanımı, ticaret politikaları: dış ve güvenlik politikaları |
12. Hafta |
AB’nin tam üyelik koşulları ve giriş kriterleri; Kopenhag Kriterleri |
13. Hafta |
AB’nin Anayasası; Lisbon Antlaşmasının getirdikleri |
14. Hafta |
Genel Değerlendirme & Tartışma |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Oya Akgönenç, Türkiye’nin AB Stratejisi, Nobel Yayınları, Ankara, 2010.
Haydar Çakmak, Türkiye Avrupa Birliği İlişkileri, Barış Kitapevi, Ankara, 2011.
Nurettin Bilici, Avrupa Birliği ve Türkiye, Seçkin Yayınları, Ankara, 2010. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | PY14 | PY15 | PY16 | PY17 | PY18 | ÖÇ1 | 5 | | 5 | | 4 | | | | | | 1 | | | | | | | 2 | ÖÇ2 | 4 | | 2 | 5 | 2 | | | | | | 3 | | | | | | | 4 | ÖÇ3 | 3 | | | | 3 | | 3 | 2 | 4 | | 4 | 4 | | | | | | 5 | ÖÇ4 | | | | | | | 4 | 5 | | | | 5 | | | | | | |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |