Ders Sorumluları
|
|
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Dersin bir önkoşulu bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Siyasi Tarih -1 dersinin amacı, öğrencilere Ortaçağ, Yeniçağ ve Yakınçağ’da neler olduğunu, bunların toplumsal, siyasal, iktisadi yönlerini açıklamak ve öğrencilerde bir tarih bilincinin gelişmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği |
Siyasi Tarih-1 dersi, Uygarlık Tarihi ile Siyasi Tarih-2 dersleri arasındaki dönemi inceler ki bu da Ortaçağ’da Avrupa ve İslam Dünyası, Yeniçağ, coğrafi keşifler, Avrupa devrimleri, sömürgecilik, Birinci Sanayi Devrimi, İngiliz Şanlı – Amerikan – Fransız Devrimleri, Sanayi Çağı Avrupası, bilimsel gelişmeler, Avrupa Barışı, Osmanlı ve diğer ülkelerde Batılılaşma çabaları, ve Birinci Dünya Savaşı öncesi dünya düzenini kapsar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1- Öğrencilerin tarihe bakışlarında bilimsel yöntem uygulamalarının sağlanması
2- Avrupa, Ortadoğu, Amerika ve Uzak Doğu’da bugünkü dünya toplumunun oluşumunda ne aşamalardan geçildiği ve günümüz siyasi ve iktisadi sistemlerinin temellerinin nerelerden geldiklerinin öğrenciler tarafından anlaşılabilmesi
3- Böylece diğer derslerinde başarı ve kavrayışlarının arttırılabilmesi |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Giriş ve genel olarak Tarih Bilimi üzerine açıklamalar |
2. Hafta |
Ortaçağ Avrupası, Ortaçağ siyasi yapılanması (Avrupa ve İslam Dünyası) |
3. Hafta |
İtalyan Devletleri ve Hümanizmin ve Rönesansın ortaya çıkışı |
4. Hafta |
Keşifler Çağı ve Birinci Kuşak Sömürgeciliğin başlangıcı |
5. Hafta |
Kuzey Rönesansı ve Reform Süreci; Siyasi ve Ekonomik Yapılanmanın Değişmesi
100 Yıl Savaşları, İngiliz Devrimi, Siyasi Dönüşümler |
6. Hafta |
Westphalia Barış Anlaşmaları ve Yeni Dünya/Avrupa Düzeni |
7. Hafta |
Birinci Sanayi Devrimi ve Bilimin Güçlenmesi, Modern Hayatın Kurulması, Amerikan Devrimi |
8. Hafta |
ARASINAV |
9. Hafta |
Fransız Devrimi, ve Napoleon Dönemi Viyana Kongresi, Güçler Dengesi Sistemi |
10. Hafta |
1830 ve 1848 Devrimleri, İtalyan Birliği ve Alman Birliği |
11. Hafta |
İkinci Kuşak Sömürgecilik ve Güney Amerika, Hindistan, Çin ve Osmanlı Devleti |
12. Hafta |
Çevrede Batılılaşma çabaları ve sonuçları (Osmanlı, Japonya, Meksika) |
13. Hafta |
I. Dünya Savaşı öncesi Dünya dengeleri ve Osmanlı Devletinin durumu |
14. Hafta |
Genel değerlendirme |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Roberts, J. M., Kısa Dünya Tarihi, İnkılap Yayınları, İstanbul: 2014. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY 1 | PY 2 | PY 3 | PY 4 | PY 5 | PY 6 | PY 7 | PY 8 | PY 9 | PY 10 | PY 11 | PY 12 | PY 13 | PY 14 | PY 15 | PY 16 | PY 17 | PY 18 | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | | | 4 | 5 | 5 | 5 | | 5 | | 5 | | | | 5 | | ÖÇ2 | 4 | 5 | 5 | | 5 | | | | | | 5 | | | | | | | 5 | ÖÇ3 | 5 | | | | | | 5 | 5 | 5 | | 5 | | 5 | | | | | 5 |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |