Ders Sorumluları
|
|
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Dersin bir önkoşulu bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Akademik okur-yazarlık dersi kapsamında öğrencilerin akademik yapılar içinde düşünme, okuma, konuşma ve yazma yollarını içeren ve çalışma alanında fayda sağlamak üzere bilgiyi alma, yönetme ve üretme konularında gelişmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği |
Akademik okur-yazarlık; izah etme, tanımlama, iddia etme, karşılaştırma, analoji yapma, sınıflandırma, kabul/reddetme örneklendirme, detaylandırma, tahminde bulunma ve çözüm getirme gibi becerilere karşılık gelir. Bu bağlamda ders; bilimin nitelikleri, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinin araştırma ile ilişkisi, bilimsel araştırma süreci, bilimsel proje hazırlama basamakları, bilimsel bilgiye ulaşma yolları, makale tarama, akademide etik kurallar, akademik metin türleri, akademik metin yazma ve okuma süreçleri ile akademik metin analizi konularını içerir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1- Akademik metinleri kavrayabilme.
2- Bilimsel metinleri akademik olarak değerlendirebilme.
3- Akademik okuma becerisini geliştirebilme.
4- Bilimsel bir makaleyi tasarlayıp yazabilme. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Bilimin Nitelikleri |
2. Hafta |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinin araştırma ile ilişkisi |
3. Hafta |
Bilimsel Araştırma Süreci |
4. Hafta |
Bilimsel Proje Hazırlama Basamakları |
5. Hafta |
Bilimsel Bilgiye Ulaşma Yolları ve Makale Tarama |
6. Hafta |
Akademik Dil ve Üslup |
7. Hafta |
Akademik Metin Türleri |
8. Hafta |
Akademik Yazma Süreci |
9. Hafta |
Akademik Çalışmalarda Uyum ve Tutarlılık |
10. Hafta |
Akademik Çalışmalarda Kaynakça Kullanımı |
11. Hafta |
Akademide Etik Kurallar |
12. Hafta |
Akademik Okuma Süreci |
13. Hafta |
Eleştirel Okuma ve Düşünme Türleri |
14. Hafta |
Akademik Metin Analizi |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
* Öztürk, M. (2019), Sosyal Bilimlerde Etik Sorunlar, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
* Bailey, S. (2020), Akademik Yazma: Uluslararası Öğrenciler İçin El Kitabı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
* Ertürk, Ö., Aydın, S. & Taş, B. (der.), (2022), Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
* Özdemir, E. (2018), Eleştirel Okuma, Ankara: Bilgi Yayınevi.
* Kozak, M. (2018), Akademik Yazım: İlkeler - Uygulamalar - Örnekler, Ankara: Detay Yayıncılık. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY 1 | PY 2 | PY 3 | PY 4 | PY 5 | PY 6 | PY 7 | PY 8 | PY 9 | PY 10 | PY 11 | PY 12 | PY 13 | PY 14 | PY 15 | PY 16 | PY 17 | PY 18 | ÖÇ 1 | 5 | | | | 5 | | | | | | 5 | | 5 | | | | 4 | 5 | ÖÇ 2 | | 5 | 5 | | 5 | | 5 | | | | | | 5 | | | | 5 | 5 | ÖÇ 3 | 5 | | 5 | | 5 | | 5 | 5 | | | | | 5 | | | | | 5 | ÖÇ 4 | | 5 | | | | | 5 | 5 | 5 | | 5 | | 5 | | | | 5 | 5 |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |