Ders Sorumluları
|
|
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
Dersin bir önkoşulu bulunmamaktadır.
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Tüketici davranışları ve sorunları hakkında gerekli kuramsal bilgiyi vermek
|
Dersin İçeriği |
Tüketici davranışları ve sorunları
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1.Ekonomik sistem içinde tüketici davranışının önemini algılar
2.Tüketici davranışlarını etkileyen iç ve dış faktörleri tanımlar ve açıklar,
3.Farklı bilim dallarının tüketici davranışlarına yaklaşımlarını değerlendirir,
4.Farklı sosyo-ekonomik düzeydeki tüketicilerin davranışlarındaki farklılıkları karşılaştırır,
5.Rasyonel tüketici davranışının aşamalarını değerlendirir.
6Tüketici sorunlarını anlar.
7.Sorunları yaratan faktörleri algılar.
8.Farklı tüketici gruplarının tüketici olarak sorunlarını açıklar ve karşılaştırır.
9.Tüketici sorunlarını yaratan iç ve dış faktörleri algılar.
10.Tüketici sorularının çözümünde Tüketici eğitiminin önemini değerlendirir.
11.Ülkemizde ve Dünyada sorun çözme mekanizmaları ile ilgili uygulamaları karşılaştırır.
12.Günümüz ekonomik sistemini tüketici sorunları açısından değerlendiri |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
01 Tüketici davranışının tanımı, ekonomik sistemdeki yeri ve önemi
|
2. Hafta |
02 Tüketici davranışını etkileyen iç ve dış faktörler
|
3. Hafta |
3 Farklı bilim dallarında tüketici davranışlarının açıklanması
|
4. Hafta |
04 Tüketici davranış modelleri
|
5. Hafta |
05 Farklı sosyo-ekonomik ve demografik özelliklerdeki tüketicilerin davranışları
|
6. Hafta |
06 Rasyonel tüketici davranışının geliştirilmesi
|
7. Hafta |
07 Tüketici sorunları
|
8. Hafta |
08 Tüketici sorunlarını yaratan faktörler
|
9. Hafta |
09 Farklı tüketici grupları açısından tüketici sorunları (çocuk, yaşlı ve düşük gelirli)
|
10. Hafta |
10 Tüketici sorunlarını yaratan iç ve dış faktörler
|
11. Hafta |
11 Tüketici sorunlarının çözümü açısından Tüketici eğitiminin önemi
|
12. Hafta |
12 Ülkemizde ve Dünyada sorun çözme mekanizmaları ile ilgili uygulamalardan örnekler
|
13. Hafta |
13 Ülkemizde ve Dünyada sorun çözme mekanizmaları ile ilgili uygulamalardan örnekler
|
14. Hafta |
14 Ülkemizde ve Dünyada sorun çözme mekanizmaları ile ilgili uygulamalardan örnekler
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
1-Hanna, N., Wozniak, R. Consumer Behaviour an Applied Approach. Prentice Hall. USA. 2001
2-Solomon, M. Consumer Behaviour. Prentice Hall. 5th
Edition. USA. 2001
3-Schiffman, L., Kanuk, L. Consumer Behaviour. Prentice Hall. 8th
Edition. USA. 2003
4-Carrigan, P. The Sociology of Consumption. Sage Publ. London 1998 |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | ÖÇ1 | 4 | | | 5 | 3 | | | | | 2 | | | | ÖÇ2 | 2 | | | 3 | | | | | | 1 | | | | ÖÇ3 | | | | | 5 | | | | | | 1 | 2 | | ÖÇ4 | 4 | | | 5 | | 3 | | | | 2 | | | | ÖÇ5 | 4 | | | 4 | | 5 | 2 | | | | | | | ÖÇ6 | 5 | | | 5 | | | | | | 3 | | | | ÖÇ7 | 4 | | | 4 | | | | | | | | | | ÖÇ8 | 4 | | | 4 | | 3 | | | | | | | | ÖÇ9 | 2 | | | 3 | | | | | | 1 | | | | ÖÇ10 | 2 | | | 3 | | | | | | | | | 4 | ÖÇ11 | 4 | | | 4 | | | | | | | | | 2 | ÖÇ12 | 5 | | | 5 | | | | | | | | | 3 |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |