Ders Sorumluları
|
|
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Dersin bir önkoşulu bulunmamaktadır.
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, günümüz birçok önemli matematiksel araca gereksinim duyulan işletme bölümü öğrencilerine
tek ve çok değişkenli fonksiyonları analiz etmeyi ve kısıtlı ve kısıtsız uygulamalar konusunda temel kavramları
öğretmektir |
Dersin İçeriği |
Bu ders, işletme bölümüne uyumlu fonksiyonlar, limiti süreklilik, türev ve diferansiyel kavramları ve iktisadi
uygulamaları içerir |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1- Uygulamaya yönelik kavramlarla örnekler sayesinde matematik düşünmede etkinlik kazanma,
2- Gerek temel gerekse karmaşık problemleri çözerek özgüven sahibi olabilme,
3- Analitik ve çok yönlü düşünebilme.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
01 Ön bilgi (Kümeler, Üssel ve Köklü Fonksiyonlar, Eşitsizlikler, Denklem)
|
2. Hafta |
02 Analitik İnceleme
|
3. Hafta |
03 Çemberin Analitik İncelenmesi
|
4. Hafta |
04 Trigonometrik oranlar ve Açıların Trigonometrik Oranları
|
5. Hafta |
05 Doğru+Çember Analitik Konularında Uygulama
|
6. Hafta |
06 Trigonotmetri Kavramlarında Uygulama
|
7. Hafta |
07 Fonksiyon, Fonksiyon Çeşitleri, Ters Fonksiyon
|
8. Hafta |
08 Bazı Özel Fonksiyonlar ve Grafikleri
|
9. Hafta |
09 Trigonometrik Fonksiyonlar ve Grafikleri
|
10. Hafta |
10 Üstel ve Logaritmik fonksiyonlar, Hiperbolik Fonksiyonlar |
11. Hafta |
11 Limit Kavramı, ε Tekniği, Sağ-Sol Limitler ve Süreklilik
|
12. Hafta |
12 Türev Kavramı, Sağ-Sol Türev, Türev Alma Kuralları
|
13. Hafta |
13 Türevin Uygulaması, Maksimum-Minimum Kavramları ve Uygulamaları
|
14. Hafta |
14 Türevin Uygulaması, Maksimum-Minimum Kavramları ve Uygulamaları
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
BALCI, Mustafa., Genel Matematik, Balcı Yayınları.
ADAMS, A. Robert., Calculus, Addison-Wesley Yayınları.
SYDSAETER Knut, HAMMOND Peter., Temel Matematik(Ekonomik Analiz için), Tercüme |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY 10 | PY 11 | PY 12 | PY 13 | ÖÇ1 | 3 | | | 3 | 4 | 5 | | | | | | | | ÖÇ2 | 3 | | | 3 | 4 | 5 | | | | | | | | ÖÇ3 | 3 | | | 3 | 4 | 5 | | | | | | | |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |