Ders Sorumluları
|
|
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Girişimcilik Yönetimi dersinde öğrencilere; ekonomi ve topluluklar üzerinde önemli bir etki yaratma potansiyeline sahip yenilikçi girişimlerin başlatılması ile ilgili gerekli bilgi, beceri ve planlama yeteneklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. Bu kapsamda, girişimcilikle ilgili anahtar kavramlar (girişim, girişimci vb.), girişimcinin rolü, özellikleri, girişimciliğin temel konseptleri ile başarılı bir iş planı oluşturulması ve uygulanması konusunda bilgiler verilecektir. Yeni iş fikri geliştirme ve iş kurma konularında potansiyel girişimcilere yol göstermek, gelecekte birer girişimci adayı olan öğrencilerin aktif katılımı ile sıkça karşımıza çıkan başarılı ve başarısız girişimcilik örneklerinin daha sağlıklı bir şekilde analiz edilerek gerçek hayatla ilişki kurmalarını sağlamak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği |
Ders, girişimcilikle ilgili temel konseptler, fırsatları tanıma, fikrin geliştirilmesi için gereken mali ve insan kaynaklarının birleştirilmesi ve yeni girişimin başlatılması için gerekli planlama faaliyetlerine odaklanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Kavramlar ve girişimcilik süreci hakkında bilgi sahibi olma, Farklı girişimcilik türlerini karşılaştırabilme, Bir kişinin neden girişimci olmak istediğini açıklayabilme, Girişimciliğin ülke ve dünya ekonomisi için önemini açıklayabilme, Başarılı girişimcilerin özelliklerini, motivasyonlarını ve sahip oldukları değerleri açıklayabilme, Potansiyel iş fikirleri geliştirebilme, Yeni girişimin kurulumuna etki eden faktörleri değerlendirebilme, Yeni girişimler için potansiyel fırsatları kavrayabilme, değerlendirme ve geliştirebilme, Yeni bir girişim kurmak için kaynakları bir araya getirebilme, Yeni bir iş kavramının fizibilitesini yapabilme, İş planı geliştirme aşamalarını açıklayabilme ve bir iş planı geliştirebilme, Endüstri ve pazar araştırması yapabilme, pazarlama planı geliştirebilme, Pazar, rekabet ve müşteri analizi yapabilme, Finans sağlama yöntem ve usullerini açıklayabilme, Strateji geliştirme yöntem ve süreçlerini bilme, Girişimcilik eğilimlerini bilme ve takip edebilme, Girişimcilik eğilimleri üzerine yapılan araştırmaları değerlendirebilme, Girişimciliğe yönelik verilen eğitim ve finansal destekleri bilme ve bu desteklerden yararlanmak için gerekli koşulları açıklayabilme, İletişim ve ağ oluşturma yeteneklerini geliştirebilme, Başarı örneklerini açıklayabilme, Yapılacak vaka analizleri ile başarılı bir girişimin oluşturulmasına ve gelişimine etki eden faktörleri dünyadan örnekleri inceleyerek anlayıp analiz edebilme, Sorumlu çevre uygulamalarının ve iş yaparken etik davranışın önemini açıklayabilme, Sağlıklı bir girişimcilik ekosisteminin oluşturulması için gerekenleri açıklayabilme, destekleyici kamu ve özel kurum/kuruluşların etkilerini tartışabilme. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Girişimcilikle İlgili Temel Kavramlar ve Girişimci Türleri
|
2. Hafta |
Girişimcilerin Kişisel Özellikleri ve Motivasyonları |
3. Hafta |
Girişimci Olmayı Etkileyen Faktörler ve Girişimcinin Temel Fonksiyonları |
4. Hafta |
Girişimcilik İçin Gerekli Bilgi, Beceri, Deneyim ve Kaynaklar, İş Etiği ve Sosyal Sorumluluk
Necessary information, capability and experience for entrepreneurship, work ethic and social responsibilities |
5. Hafta |
Yeni Girişimin Kurulumuna Etki Eden Faktörler
|
6. Hafta |
Girişimcilikte Yaratıcılık ve Yenilik |
7. Hafta |
Girişimcilik Eğilimi, Kuşakların Girişimcilik Eğilimleri ve Girişimcilik Eğilimleri Üzerine Yapılan Araştırmalar |
8. Hafta |
Girişimcinin İş Kurma Sürecindeki Temel Adımları |
9. Hafta |
Fizibilite Analizi |
10. Hafta |
İş Planının Hazırlanması |
11. Hafta |
İşin Kurulma Adımları (Pazarlama Planı, E-Ticaret, Fiyatlandırma ve Kredi Stratejileri, Finansal Plan Hazırlanması) |
12. Hafta |
İş Planının Hayata Geçirilmesi |
13. Hafta |
Fon Kaynakları ve Girişimcilik Destekleri |
14. Hafta |
Başarılı Girişimcilik Örnekleri ve Girişimcilik Ekosistemleri |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Essentials of Entrepreneurship and Small Business Management, Thomas W. Zimmerer, Norman M. Scarborough, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2016. Girişimciliğin ve Küçük İşletme Yönetiminin Temelleri, Norman M. Scarborough, 7 nci Baskı, Çeviri Gamze SART, Nobel Yayınları, Temmuz 2017.ISBN: 9786051338477 Entrepreneurship, 3rd edition, Steve Mariotti and Caroline Glackin, Prentice Hall, 2013. Small Business Management_ Entrepreneurship and Beyond, Timothy S. Hatten, South-Western College Pub, 2012. Girişimcinin Yol Haritası, MÜSİAD, 2014. Girişimcilik, Himmet Karadal, Beta Yayınları, 4.Baskı, İstanbul, 2016.ISBN:978605377762 |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | ÖÇ1 | 5 | | 4 | 4 | 5 | | | 4 | 3 | | | 2 | | ÖÇ2 | 5 | | 4 | 5 | 5 | | | 3 | 3 | | | 2 | | ÖÇ3 | 5 | | 4 | 4 | 5 | | | 4 | 3 | | | 3 | | ÖÇ4 | 5 | | 4 | 5 | 5 | | | 3 | 3 | | | 2 | |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |