Ders Sorumluları
|
|
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu derste, e-ticaret kavramını tüm detayları ile öğretmek ve üniversite öğrenciliği sırasında ve mezuniyet sonrasında işletme sahibi veya çalışanı olarak, işletmeye uygun e-ticaret modelinin seçilmesinde ve bu modelin uygulanmasında yetkinlik kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği |
Bu ders, internet teknolojilerinin sunduğu fırsatları kullanarak ticaret yapabilme, işletmeyi elektronik ortama adapte ederek ilave ticaret hacmi yaratma ve sürdürülebilir rekabet gücü konuları işlenecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1- Yenilikçi (İnovatif) bakış açısı kazanma,
2- “e-Dönüşümü” anlama ve “e-Stratejiler” oluşturabilme,
3- İşletmenin geleneksel ticaret modeli ile ulaştığı ticaret hacmine ilave online ticaret hacmi kazandırma |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
E-Ticarette Temel ve İlgili Kavramlar ve İnternet Ekonomisi |
2. Hafta |
E-Ticaret, E-Pazarlama ve Satın Alma Davranışları |
3. Hafta |
E-Ticaret, E-Pazarlama, Pazar Araştırması ve Pazarlar |
4. Hafta |
E-Ticaret Modelleri-B2C ve E-Ticaret Platformları |
5. Hafta |
E-Ticaret Modelleri-B2B ve E-Ticaret Platformları |
6. Hafta |
E-Ticaret Başarı Öyküleri |
7. Hafta |
E-Ticaret Alan Gezisi
|
8. Hafta |
E-Ticaret Mevzuatı, Destek Programları, Lojistik ve Ödeme Şekilleri
|
9. Hafta |
E-Ticaret ve Sosyal Medya
|
10. Hafta |
E-Ticaret, Mobil Ticaret ve Güvenlik
|
11. Hafta |
E-Ticaretin Teknik Altyapısı
|
12. Hafta |
Türkiye’de E-Ticaret Uygulamaları ve Vergilendirilmesi
|
13. Hafta |
B2B E-Ticaret, Örnek Çalışma
|
14. Hafta |
B2C E-Ticaret, Örnek Çalışma
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Dr. Meral Gündüz-ortak yayın, Yurtdışına e-Ticaret (B2C e-İhracat), İGEME, 2008
Dr. Meral Gündüz-ortak yayın, B2B E-Ticaret ve E-Pazaryerleri, İGEME, 2009
Dr. Meral Gündüz ve diğerleri, Doğru Karar İçin İnternette Ticari Bilgi Kaynakları, İhracatta İnternet Zamanı-4, İGEME, 2009 |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY 10 | PY 11 | PY 12 | PY 13 | ÖÇ1 | 2 | | | 5 | 4 | | | | | | | | | ÖÇ2 | 2 | | | 3 | 4 | | | | | | 5 | | | ÖÇ3 | 2 | | | 3 | 4 | | | | | | 5 | | |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |