Ders Sorumluları
|
|
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Ders pazarlamayla ilgili tüm konuları, uluslararası fırsatlar ve rekabet durumu açısından ele almayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği |
Uluslararası pazarlama, kültürel, politik, sosyal ve yasal çevre, uluslarararası pazarlara giriş fursatları, planlama ve pazara giriş planlaması, uluslararası dağıtım ve fiyatlandırma stratejileri, uluslararası tutundurma stratejileri. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1) Öğrenciler uluslararası pazarların temel kavramlarını tanımlayabileceklerdir.
2) Yeni pazarlara giriş stratejilerinin öğrenilmesi
3) Uluslararası pazarlardaki ana kısıtlılıkları belirleyebileceklerdir
4) Uluslararası pazarlarda tüketici davranışını tanımlayabileceklerdir |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Uluslararası Pazarlamanın Kapsamı |
2. Hafta |
Ekonomik çevre ve uluslararası ticaret |
3. Hafta |
Uluslararası pazarlamada sosyal ve kültürel değerlendirmeler |
4. Hafta |
Politik ve yasal çevrenin değerlendirilmesi |
5. Hafta |
Uluslararası pazarlara giriş fırsatlarının değerlendirilmesi |
6. Hafta |
Pazara giriş stratejilerinin yönetimi |
7. Hafta |
Etnosentrizm |
8. Hafta |
Ara Sınav |
9. Hafta |
Esas ülke etkisi |
10. Hafta |
Tüketici düşmanlığı |
11. Hafta |
Küresel doğan işletmeler |
12. Hafta |
İşletmelerin uluslararasılaşma süreci |
13. Hafta |
Uluslararası ticaret örgütleri ve birlikleri |
14. Hafta |
Proje Sunumları |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Kaynaklar
Czinkota, M. R., & Ronkainen, I. A. (2013). International marketing. Cengage Learning
Philip, R. C., & John, L. G. (2017). International marketing. Mc Graw Hill India |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | ÖÇ1 | 5 | | 3 | 5 | 3 | | | | 4 | | | 3 | 3 | ÖÇ2 | 5 | | 3 | 5 | 4 | | | | 4 | | | 2 | 4 | ÖÇ3 | 5 | | 3 | 5 | 3 | | | | 4 | | | 3 | 4 | ÖÇ4 | 5 | | 3 | 5 | 4 | | | | 4 | | | 2 | 3 |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |