Ders Sorumluları
|
Öğr. Gör. Özcan GÜVEN |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Çocuk kavramı ve çocuk hukuku konusunda farkındalık yaratmak ve Türkiye Dünya sisteminde çocuk dostu adalet ilkelerini gelişmesini sağlamak |
Dersin İçeriği |
İçerik üzerinden ders tanımı: Ders kapsamında çocuk adalet sisteminin temel kaynağı olan birleşmiş milletler çocuk hakları sözleşmesi ile bu sözleşmenin iç hukuktaki yansıması olan çocuk koruma kanunu uygulaması hakkında bilgi verilmektedir. Ülkemizde uygulanan çocuk koruma sisteminin gelişimi incelenmektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1- Çocuk hakkı uygulamaları konusunda farkındalık kazanarak bilgileri kullanabilme
2- Çocuk haklarının hayata geçirilmesini içselleştirme ve benimseme
3- Çocuk yargılaması hakkında bilgileri sebep-sonuç ilişkisi kurarak irdeleyebilmek
4- Uluslararası anlamda çocuk adalet sistemine ilişkin sorunları değerlendirebilme
5- Çocuk adalet sistemi içerisinde mesleki olarak görev alabilme yetisini kazanmak
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Çoçuk Kavramı |
2. Hafta |
Çoçuk hakları sözleşmesi ve içeriği |
3. Hafta |
Çoçuk hakları bakımından Türkiye uygulamasına giriş |
4. Hafta |
Çoçuk hakları bakımından Türkiye uygulaması devam |
5. Hafta |
Çocuğun korunması ve desteklenmesi |
6. Hafta |
Çocuk mahkemeleri sistemi |
7. Hafta |
Çocuk yargılamasında adli görüşme odaları |
8. Hafta |
Çocuk adalet sistemi |
9. Hafta |
Çocuk dostu adalet ilkeleri |
10. Hafta |
Türkiye çocuk hakları raporu değerlendirmesi |
11. Hafta |
Dünyada ve Türkiye’de çocuk adalet sistemine farklı yaklaşımlar |
12. Hafta |
Belirtilen konuların tekrarı |
13. Hafta |
Belirtilen konuların tekrarı |
14. Hafta |
Belirtilen konuların tekrarı |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Konuyla ilgili yazılmış İngilizce makaleler, çocuk adalet sistemine ilişkin Birleşmiş Milletlerin Türkiye hakkında hazırlamış olduğu raporlar |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | | | | 3 | 3 | | 4 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 3 | 4 | 5 | | 3 | 5 | | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 4 | | 4 | | 5 | | 3 | | 5 | | 3 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 3 | | | | | | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 3 | 3 | | | | | | | | 3 | 5 | 3 | 4 |
|