Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Akasya Kansu Karadağ |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, dört alanda yoğunlaşarak hukuk ve edebiyatın kesişimini keşfetmektir: hukuk metinleri olarak edebi metinler; edebi metinler olarak yasal metinler; hukuk biliminde edebi bakış ve edebiyatın kanunla düzenlenmesi. |
Dersin İçeriği |
Bu dersin içeriği hukuk ve beşeri bilimlerin kesiştiği noktada edebiyatı eleştirel bir şekilde okumaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1. Hukuki temalar, edebi ve hukuk teorisi ile anahtar metinleri değerlendirebilme 2. Eleştirel teoriyi hukuk metinlerine uygulayarak edebi eserlerdeki hukuki temaları analiz edebilme 3. Toplumlarımızı kontrol eden farklı hukuk sistemlerini öğrenme. 4. Beşeri bilimleri anlama 5. Edebi, filmsel ve diğer sanatsal metinlerdeki yasal konuları analiz edebilme |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
01 Hukukun Edebiyata Yansımaları |
2. Hafta |
02 Hukukun Başlangıç Noktası: Hukuksal Prototip ve Edebi Tür Olarak İntikam |
3. Hafta |
03 Hukuk Teorisinin Antinomileri |
4. Hafta |
04 Edebiyat “Hukukunun” Sınırları |
5. Hafta |
05 Kafka Üzerine İki Yasal Bakış |
6. Hafta |
06 "Kayıp Cennet" de Ceza Teorisi |
7. Hafta |
07 Ara Sınav |
8. Hafta |
08 Yargılamaları Geliştirme ve Temyiz Savunuculuğu |
9. Hafta |
09 Edebiyat Hukuku İnsanlaştırabilir mi? |
10. Hafta |
10 Hukukun bir cinsiyeti var mı? |
11. Hafta |
11 Edebiyatın Kanunla Düzenlenmesi |
12. Hafta |
12 Telif Hakkı, İntihal ve Yaratıcılık |
13. Hafta |
13 Hukuk ve Edebiyat: Bir Manifesto |
14. Hafta |
14 Genel tekrar |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Richard A. Posner, Law and Literature, Harvard University Press, 2009. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
Program Yeterlilikleri ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | PQ1 | PQ2 | PQ3 | PQ4 | PQ5 | PQ6 | PQ7 | PQ8 | PQ9 | PQ10 | PQ11 | PQ12 | PQ13 | | O1 | 2 | | | | | | | | | | | | | | O2 | 3 | 1 | | 5 | 5 | | | | | | | | | | O3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | | | | | | | | | | O4 | | 2 | | | 3 | | | | | | | | | | O5 | | | | | 3 | | | | | | | | |
|