Ders Sorumluları
|
Dr.Öğr. Üyesi Burcu TİBET |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Çağdaş Hukuku, İngilizce olarak okuyabilmek ve gerektiğinde sözlü olarak açıklayabilmek. |
Dersin İçeriği |
Bu ders, öğrencilere uluslararası hukukta hukukçular tarafından en fazla kullanılan yazılı ve sözlü İngilizce’yi en geniş kapsamıyla öğretmeyi amaçlar. Ayrıca kullanımı en yaygın hukuki terimleri öğretmeyi amaçlar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
-İngilizce olarak Türk hukukunun temel kavram ve sözleşmelerini anlayıp değerlendirebilmek.
-İngilizce resmi hukuk metinlerini okuyabilmek ve yorumlayabilmek
-Temel hukuk disiplinlerinin kavramlarını İngilizce anlayabilmek ve çevirebilmek.
-En az orta düzeyde İngilizce resmi bir hukuki metin çıkarabilmek
-Hukuk sorunlarını resmi dilde anlayıp çözümleyebilmek. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Müzakere süreçleri |
2. Hafta |
Müzakere sürecinde iletişim becerileri |
3. Hafta |
Müzakere sürecinde iletişim becerileri |
4. Hafta |
Müzakere ve Kültür |
5. Hafta |
Müzakere süreçlerinde farklı kültürler |
6. Hafta |
Müzakere süreçlerine kültürün etkisi |
7. Hafta |
Arasınav için Özet |
8. Hafta |
Ara Sınav |
9. Hafta |
Farklı kültürlere göre davranış biçimleri |
10. Hafta |
Müzakere ve Jenerasyon |
11. Hafta |
Jenerasyon Farklılıklarının Etkisi |
12. Hafta |
Müzakere Biçimleri |
13. Hafta |
Çevirimiçi Müzakere Biçimleri |
14. Hafta |
Final Sınavı |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Thompson, L.L. (2019) The Mind and Heart of Negotiator Cellich, C. & Jain, S.C. (2019) Creative Solutions to Global Bussiness Negotiations |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | ÖÇ1 | | | | 5 | | | | | | | | 4 | 5 | ÖÇ2 | | | | | | | 4 | 4 | | | | | 5 | ÖÇ3 | 4 | | | | 3 | | | | | 4 | | | 5 | ÖÇ4 | | | 4 | | | | | 4 | | | | | 5 | ÖÇ5 | | | 3 | | | | | 4 | | | | 5 | |
|