Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Naz Güneş |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Tüketici kavramı ve tüketicilik hareketi. Tüketicinin korunmasının geliştirilmesi. Tüketicinin korunmasına ilişkin AB mevzuatı. Türkiye'de Tüketicinin Korunması. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun. Tüketici Hakları. Tüketici işlemleri ve tüketici uyuşmazlıkları. Arızalı mal ve hizmetler. Finans sektöründe tüketicilerin korunması. Uyuşmazlık çözüm yöntemleri ve uygulaması. |
Dersin İçeriği |
Bu ders, aşağıdaki konularda teorik ve pratik tartışmaları kapsayan bir dönemlik bir derstir;
- Tüketici ve tüketicinin korunması kavramı,
- Tüketici hakları ve tüketici haklarının geliştirilmesi,
- Tüketicinin korunmasına yönelik farklı yöntemler,
- Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun (6502 Sayılı Kanun) kapsamına giren kavramları anlamak,
- Tüketici uyuşmazlıklarına ilişkin güncel kararlar, gelişmeler ve tartışmalar |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersin sonunda öğrenciler;
- Tüketici ve tüketici işlemi kavramını anlamak ve ticari işlemler ile tüketici işlemlerini birbirinden ayırma becerisini geliştirecek,
- Tüketici haklarını tartışabilecek,
- Tüketicinin korunmasının farklı ülkelerdeki gelişimini, Türkiye ve Türk Hukukundaki yerini analiz edebilecek,
- Ortaya çıkabilecek farklı uyuşmazlıkları ve bu uyuşmazlıkların çözümünü anlayabilecek ve açıklayabilecek,
- Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Kanunda düzenlenen temel konuları analiz edebilecek,
- Uyuşmazlık çözüm yollarını tanımlayabilme ve bunları uygulayabilecek |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Tüketici hukuku nedir? |
2. Hafta |
Tüketiciyi koruma politikalarının tarihsel gelişimi (ulusal, AB çapında ve uluslararası yönler) |
3. Hafta |
Tüketiciyi koruma politikalarının tarihsel gelişimi (ulusal, AB çapında ve uluslararası yönler) |
4. Hafta |
Türk ve AB tüketici hukukunun kaynakları (sistematik yaklaşım) |
5. Hafta |
Temel tanımlar ve kavramlar (örneğin “tüketici”, “mal”, “hizmet”) |
6. Hafta |
Tüketici işlemi – tanımlar, unsurlar ve emsal durumlar |
7. Hafta |
Tüketici işlemi ile ticari işlem arasındaki fark nedir? |
8. Hafta |
Vize haftası |
9. Hafta |
Ayıplı mallar ve hizmetler |
10. Hafta |
Ayıplı mallar ve hizmetler |
11. Hafta |
Tüketici hakem heyeti, tüketici mahkemesi ve dava şartı olarak zorunlu arabuluculuk |
12. Hafta |
Tüketici hakem heyeti, tüketici mahkemesi ve dava şartı olarak zorunlu arabuluculuk |
13. Hafta |
Tüketici sözleşmeleri türleri |
14. Hafta |
Genel tekrar |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, Öğrencilerle paylaşılan haftalık slaytlar |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PQ1 | PQ2 | PQ3 | PQ4 | PQ5 | PQ6 | PQ7 | PQ8 | PQ9 | PQ10 | PQ11 | PQ12 | PQ13 | O1 | | | | 3 | | 5 | | | | | | | | O2 | | | | | | 5 | | | 4 | | | 4 | | O3 | 4 | | | 3 | | | 5 | | | | | 5 | | O4 | | | | 4 | | | | 3 | | 3 | | | | O5 | | | | | | | | 4 | | | | 5 | |
|