Ders Sorumluları
|
|
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrenciler tarafından hizmet sektörü ve uluslararası hizmet ticareti kavramının tanımlanabilmesi, genel ekonomi içerisindeki payının değerlendirilebilmesi, sektörün uluslararası ticaret alanında tarihsel gelişimi ve geleceğinin yorumlanabilmesi ve hizmet sektörlerinde sorunların tespit edilip çözümler üretilebilmesini sağlayacak analitik düşünme yeteneklerinin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği |
Hizmet ticareti ve hizmet sektörü kavramlarının ulusal ve uluslararası boyutta değerlendirilmesi. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır:
1) Hizmet sektörü kavramını tanımlayabilmek ve genel ekonomi içerisindeki yerini ve önemini açıklayabilmek.
2) Hizmet sektörünün, diğer sektörler ile etkileşimini değerlendirebilmek.
3) Türkiye’de ve Dünya’da hizmet sektörünün serbestleşme sürecini ve sayısal gelişimini yorumlayabilmek.
4) Günümüzde hizmet ticaretinin gelişimi ve önemini internet ve elektronik ticaret başlıkları beraberinde açıklayabilmek.
5) Hizmet sektörlerinin sorunlarını tespit edebilmek ve çözüm sunabilecek analitik düşünme yeteneklerini geliştirmek. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Derse Giriş/ Hizmet Temel Kavramlar, Özellikler Ve Sınıflandırmalar |
2. Hafta |
İktisadi Teoride Hizmet Kavramı; Hizmet Sektörlerinin Genel Özellikleri, Arz Ve Talep Dinamikleri. |
3. Hafta |
Hizmet Sektörünün Genel Ekonomi İçerisindeki Payı Ve Önemi |
4. Hafta |
Hizmet Ticaretinin Gelişimi |
5. Hafta |
Hizmet Ticaretinin Serbestleşme Süreci Ve Engeller |
6. Hafta |
Hizmet Ticaret Genel Anlaşması (GATS), Önemi Ve Sonuçları |
7. Hafta |
Hizmet Ticareti Ve İnternet/Elektronik Ticaret İlişkisi |
8. Hafta |
Hizmet Ticaretinin Sayısal Gelişim Süreci Ve Değerlendirmesi |
9. Hafta |
Türkiye’de Hizmet Ticareti |
10. Hafta |
Uluslararası Ticarette Hizmet Ticareti |
11. Hafta |
Sınıf Aktivitesi – Proje Sunumu |
12. Hafta |
Sınıf Aktivitesi – Proje Sunumu |
13. Hafta |
Sınıf Aktivitesi – Proje Sunumu |
14. Hafta |
Sınıf Aktivitesi – Proje Sunumu |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Mızrak, Y. Nihal (2009), Hizmet Ekonomisi, İnternet ve Elektronik Ticaret: Küresel Üretim ve Ticarette Yeni Güçler, İmaj Yayınevi, Ankara. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY 10 | PY 11 | PY 12 | PY 13 | ÖÇ1 | | | | | 4 | 3 | 4 | | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ2 | | | | | | | | | | 5 | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | 4 | 5 | | | 4 | ÖÇ4 | | | | | | | 4 | | 4 | 4 | | | 3 | ÖÇ5 | | | | | | 4 | 4 | | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |