Ders Sorumluları
|
|
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Dersinin ana amacı, marka yönetimi ile ilgili temel ilkeleri, stratejileri ve teknikleri tanıtmak, marka bileşenlerinin ve etkin marka yönetim sürecinin uygulamalı örneklerle anlaşılmasını sağlamak, değişen rekabet koşullarında marka kararlarının işletmenin pazarlama planları içerisindeki yerini ve önemini göstermek, marka yönetiminde karşılaşılabilecek problemleri irdeleyip tartışmak, öğrencilerin yönetim bakış açısını geliştirmek ve sorunların çözümüne ilişkin sonuç ve tavsiyeler oluşturma yeteneklerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği |
Bu ders, marka yönetimi ile ilgili temel ilkeleri, stratejileri ve teknikleri kapsamaktadır. Ders içeriğinde öğrencilerin markanın oluşturulması sürecinde marka yönetimi kararlarını alabileceği örnek bir proje geliştirmesi beklenmektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Marka Nedir? Faydaları, İşlevleri, Ürün-Marka İlişkisi |
2. Hafta |
Marka Türleri, Markanın Boyutları ve Markanın Sahipliği |
3. Hafta |
Markanın Görsel Bileşenleri: İsim, Logo, Amblem, Slogan |
4. Hafta |
Marka Bileşenleri: Marka Kimliği ve Marka Kişiliği |
5. Hafta |
Marka Bileşenleri: Marka İmajı ve Marka Değeri |
6. Hafta |
Marka Denkliği |
7. Hafta |
Ara sınav |
8. Hafta |
Marka Sadakati ve Marka Farkındalığı, Marka Çağrışımı ve Algılanan Kalite |
9. Hafta |
Brand Loyalty and Brand Awareness, Brand Association and Perceived Quality |
10. Hafta |
Marka Stratejileri: Marka Genişleme |
11. Hafta |
Marka İletişimi |
12. Hafta |
Marka Oluşturma Süreci ve Stratejik Marka Yönetimi Aşamaları |
13. Hafta |
Global Marka Yönetimi |
14. Hafta |
Final |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
- Kevin Lane Keller- Strategic Brand Management
- Aylin Pira, Füsun Kocabaş, Mine Yeniçeri-Küresel Pazarda Marka Yönetimi ve Halkla İlişkiler
- 1. T. Sabri Erdil, Yeşim Uzun, Marka Olmak, Beta Yayınları. 2. Aaker. A, David. Building Strong Brands. New York: The Free Press. 3. Aaker. A, David. Managing Brand Equity. New York: The Free Press 4. Jean Noel Kapferer. Strategic Brand Management. New York: The Free Press.
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
|