ULT402


Ders Adı Ders Kodu Bölüm Seviye
ULUSLARARASI TİCARET STRATEJİSİ ULT402 Uluslararası Ticaret ve Finansman Lisans

Dersin Yarıyılı
(Dersin Dönemi)
Eğitim Öğretim Yöntemleri
Krediler
Teori Uygulama Laboratuar Projeler/Alan Çalışması Seminerler/Çalışma Grupları Diğer Toplam Kredi AKTS Kredisi
08
(Bahar)
42 84 126 3 5

Ders Sorumluları
Dersin Sunulduğu Dil Türkçe (Turkish)
Dersin Türü Zorunlu
Ön Koşul -
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin Amacı Öğrencilere Uluslararası Ticaret Stratejileri konusunda stratejik bakış açısı kazandırarak, kariyerlerinde bu kazanımlarının kullanılmasını sağlamak.
Dersin İçeriği Uluslararası ticarette en önemli konuların başında uluslararası ticaretin teorik ve uygulama esaslarının bilinmesi, ülkeler arasındaki ticaretin geliştirilmesi için gerekli temel bilgilerin sağlanması
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) 1. Ders kapsamında ele alınacak konularda temel bilgileri, 2. Ticaret Stratejilerinin Ulusal ve Uluslararası boyutlarını ve planlama aşamasından uluslararası pazarlara giriş yöntemleri, 3. Uluslararası Ticarette Pazarlamanın ve ihracatın önemi verilecektir.
Dersin Veriliş Biçimi Örgün Öğretim
Dersin Gidişatı
Hafta Konular
1. Hafta STRATEJİ VE STRATEJİK PLANLAMA Uluslararası Stratejik Planlama, Stratejik Planlama Yaklaşımları
2. Hafta İhracatta Dış Pazarlara Giriş Yolları ve Stratejileri
3. Hafta Uluslararası Pazarlara Giriş, İhracat Geliştirme ve Pazarlama Stratejileri, İhracattan Uluslararası Pazarlama
4. Hafta Dış Ticaret Teorileri, Ülkeler Birbirleriyle Neden Ticaret Yaparlar
5. Hafta Dış Ticaret Teorileri, Ülkeler Birbirleriyle Neden Ticaret Yaparlar
6. Hafta Uluslararası Pazarlama ve Dış Pazarlara Giriş. Uluslararası Pazarlama Aşamaları
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri ve Yöntemleri Detay (İhracat, montaj yoluyla üretim, Lisans Anlaşmaları, Finansman
9. Hafta Uluslararası Pazarlamada Pazarlama Karması Stratejileri
10. Hafta Uluslararası Pazarlamada Fiyatlama
11. Hafta Yeni Pazara Girme Stratejileri ve Uluslararası Pazarlamada Dağıtım Kanalları
12. Hafta Yeni Pazara Girme Stratejileri ve Uluslararası Pazarlamada Dağıtım Kanalları
13. Hafta Uluslararası Pazarlamada Dağıtım Politikaları ve Tutundurma
14. Hafta Tekrar
Değerlendirme Ölçütleri
  Toplam Katkısı (%)
Ara Sınav (%) 40
Kısa Sınavlar (%)
Ödevler (%)
Uygulamalar (%)
Laboratuar (%)
Projeler/Alan Çalışması (%)
Seminerler/Çalışma Grupları (%)
Final (%) 60
Diğer (%)
Toplam(%) 100
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar Doç. Dr. Niyazi Erdoğan'ın "Uluslararası Pazarlamaya Giriş Stratejileri" notları Dr. Feridun Kaya Dış Ticaret İşlemleri Yönetimi (Beta Yayınları) İlgili mevzuat ve yayınlar
Staj / Uygulama
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi

 

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

PY9

PY 10

PY 11

PY 12

PY 13

ÖÇ1

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÖÇ2

3

 

 

4

 

3

 

 

 

 

 

 

 

ÖÇ3

2

 

 

5

 

4

 

3

 

 

 

2

 

* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek