Ders Sorumluları
|
|
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Mesleki bilgide kullanma amacına yönelik matematik bilgisi kazandırmak.
|
Dersin İçeriği |
Çok boyutlu intergraller ve çözümlemeleri, Dirichelt-Welestrasse ve ilgili bazı tanım ve testleri, çok değişkenli fonksiyonların limitleri, süreklilik ve türevleri, diferansiyel denklem çözümlenmeleri |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Öğrenme süresi sonunda, verilen diferensiyel denklemin çözümünü bulacaktır.
2) Karmaşık fonksiyonlar teorisini anlayacak ve gerçel sayılarla ilişkilendirilecektir. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Genelleştirilmiş integraller, tanım ve özellikleri |
2. Hafta |
Birinci, ikinci, üçüncü çeşit integraller |
3. Hafta |
Karşılaştırma testleri |
4. Hafta |
Dirichelt-Welestrasse ve ilgili bazı tanım ve testleri vermek |
5. Hafta |
İlgili tanım ve testlerin uygulamaları |
6. Hafta |
Meslek branşlarında geçen problemler oluşturmak ve çözmek |
7. Hafta |
İki ve çok değişkenli fonksiyonlar, Bölge kavramı tanımı |
8. Hafta |
İki ve çok değişkenli fonksiyonların limit ve süreklilikleri |
9. Hafta |
İki ve çok değişkenli fonksiyonlarda türev tanımı ve geometrik yorumu |
10. Hafta |
İki ve çok değişkenli fonksiyonların kısmi türevleri, Diferansiyel |
11. Hafta |
İki değişkenli ve üç değişkenli fonksiyonlar tarafından sınırlanan bölge ve alan hesapları |
12. Hafta |
Mesleki uygulamalarda geçen bazı özel fonksiyonlar |
13. Hafta |
Uygulama |
14. Hafta |
Uygulama |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
1. Advance Calculus, (Schaum’s outlines), Murray R. Spiegel, Nobel Yayınları
Essential Mathematics for Economic Analysis , Knut SYDSAETE., Peter HAMMOND., Prentice Hall, PearsonEducation
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | ÖÇ1 | 5 | | 5 | | | | 3 | | | | | | | ÖÇ2 | | 5 | | | | | 3 | 3 | | | | | |
Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |