Ders Sorumluları
|
|
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Öğrencilerimizi Türkiye Cumhuriyeti tarihi hakkında bilgi sahibi yapmaktır. |
Dersin İçeriği |
Derste Osmanlı Devleti’nin gerilemesi ile başlayıp, Türkiye Cumhuriyeti’nin kurulması süreci incelenmektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I alanı ile ilgili elde edeceği kazanımlar şunlardır;
1- Osmanlı Devleti'nin gerileme sürecinde yaşananlara hakim olma,
2- Mondros Mütarekesi’nin Paris Barış Konferansı’nın sonuçlarını çok yönlü yorumlayabilme,
3- Mustafa Kemal Paşa’nın bu süreçteki konumunu değerlendirebilme,
4- Misak-ı Milli’nin önemini kavrayabilme,
5- TBMM’nin açılmasının ne anlama geldiğini ifade edebilme.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Osmanlı Devleti’nin gerilemesi |
2. Hafta |
Büyük devletlerin politik amaçları, Şark meselesi |
3. Hafta |
Osmanlı Devleti’ni kurtarma çabaları, yenileşme hareketleri |
4. Hafta |
Lâle Devri, Tanzimat-Islahat Fermanları |
5. Hafta |
I. ve II. Meşrutiyet |
6. Hafta |
Devleti kurtarma adına ortaya çıkan “Fikir Hareketleri” |
7. Hafta |
Osmanlı Devleti’nin çöküşü |
8. Hafta |
1877-1878 Osmanlı-Rus savaşı |
9. Hafta |
Balkan Savaşları ve I. Dünya Savaşı |
10. Hafta |
I. Dünya Savaşı |
11. Hafta |
Osmanlı Devleti’nin I. Dünya Savaşı’na girişi ve cepheler |
12. Hafta |
Ermeni tehciri ve Mondros Mütarekesi |
13. Hafta |
Milli Mücadelenin başlaması |
14. Hafta |
FİNAL SINAVI |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
1. Yalçın E. S., 2004, Türk İnkılâp Tarihi ve Atatürk İlkeleri, Siyasal Yayınevi, Ankara.
2. Nutuk-Söylev, TTK Kurumu, Cilt 1-3, Ankara 1999.
Armaoğlu F., 1992, 20.Yüzyıl Siyasî Tarihi (1914-1980), Ankara.
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | ÖÇ1 | 5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 5 | | | | | 2 | | | | | | | ÖÇ3 | | 5 | | | | | 2 | | | | | | | ÖÇ4 | 5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | 5 | 3 | | | | | 1 | | | | | | |
Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |