Ders Sorumluları
|
|
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
Herhangi bir ön koşul yoktur. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Basın – yayın sektöründe gazete, dergi, radyo-televizyon ve internet gibi kaynakların kendilerine özgü bir dil kullanımlarının olduğu gerçeğinden yola çıkarak bu derste öğrencilere basın dilinin kendine özgü yanlarının ve dil bilgisel kurallarının öğretilmesi ile öğrencilerin çeşitli yayın organlarından alınan kesitlerin, haberlerin, reklam ve dergi yazılarının çevrilmesinde beceri kazanmaları hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği |
Basın ve medya kavramları, basın terminolojisi, dil bilgisel özellikler, haber başlıklarının ve bütününün gazete ve çeşitli internet sitelerinde yazımı ve çevirisi. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler;
1. Medya ve gazetecilik alanında genel bilgi edinerek ilgili terimleri ve çeviri kuramlarını öğrenir.
2. Kitle iletişim araçlarının gücü, etkileri, teknoloji-medya ve toplum-kültür arasındaki ilişkileri inceler.
3. Haber başlıklarının, girişlerinin ve gövdelerinin nasıl analiz edileceği, yazılacağı ve çevrileceği konusunda beceri kazanır.
4. Türk ve yabancı (İngiliz, Amerikan) basın gelenekleri arasındaki farklılıkları kavrar.
5. Basın çevirisi ve gazetecilik mesleğinin etik kurallarını öğrenir. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Giriş: Alan ile ilgili kuramsal çalışma ve metin okuma
McQuail, D. (2001) "McQuail's Mass Communication Theory" adlı çalışma |
2. Hafta |
Alan ile ilgili kuramsal çalışma ve metin okuma
McQuail, D. (2001) "McQuail's Mass Communication Theory" adlı çalışma |
3. Hafta |
Kitle iletişim araçları
John Vivian,"The Media of Mass Communication"
|
4. Hafta |
İletişim: Toplum ile İletişim arasındaki ilişki
Önder Şenyapılı, "Toplum ve İletişim" |
5. Hafta |
Basın içeriği, türleri ve metinleri
McQuail, D. (2001) "McQuail's Mass Communication Theory" |
6. Hafta |
Basın içeriği, türleri ve metinleri
McQuail, D. (2001) "McQuail's Mass Communication Theory" |
7. Hafta |
Öğrenci sunumları ve tartışmalar: Grup ya da bireysel çalışma şeklinde çeşitli basın-yayın organları hakkında sunumlar (internet, internet siteleri, reklam, radyo, televizyon, haber, dergi, vb) |
8. Hafta |
Vizeler |
9. Hafta |
Öğrenci sunumları ve tartışmalar: Grup ya da bireysel çalışma şeklinde çeşitli basın-yayın organları hakkında sunumlar (internet, internet siteleri, reklam, radyo, televizyon, haber, dergi, vb) |
10. Hafta |
Haber, haber yazımı ve yazım teknikleri, haber ve yazı başlıkları
|
11. Hafta |
Çeşitli çeviri örneklerinin incelenmesi |
12. Hafta |
Çeviri uygulaması |
13. Hafta |
Çeviri uygulaması |
14. Hafta |
Çeviri uygulaması ve genel değerlendirme |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
25 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
15 |
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
McQuail, D. (2001) "McQuail's Mass Communication Theory", London: Sage
John Vivian,"The Media of Mass Communication", Ally and Bacon, London
Önder Şenyapılı, "Toplum ve İletişim", Turhan Kitabevi
Nevzat Dağlı, "Gazete Yayımlama Teknikleri", İmaj Yayıncılık
Şenol Zaman, "Basın Sözlüğü", Engin Yayınları
McLoughlin, Linda, "The Language of Magazines", Routledge, 2000.
Reah, Danuta. "The Language of Newspapers" , Routledge, 2002 |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | PY14 | PY15 | ÖÇ1 | 4 | | | | | | | | | | | | | 4 | | ÖÇ2 | | 3 | | | 3 | | | | | | | 3 | | | | ÖÇ3 | | | | | 4 | 4 | | 5 | 5 | | | 4 | | 4 | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | 3 | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | 3 | | | | |
|