Ders Sorumluları
|
Dr. Öğrt. Üyesi Gülşen DEMİR |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilere kelimelerin yapısal olarak nasıl oluştuğunu gösterek çeviri sürecinde bunları daha iyi yorumlayıp sözlük ihtiyaçlarını en aza indirmektir. İkinci olarak kelimelerin kullanıldıkları bağlam içinde çalışılması yoluyla öğrencilerin kelime bilgilerini arttırmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği |
Dildeki kelimelerin yapılsal ve anlamsal olarak oluşumu ve tarih içerisinde değişimi. Kelimeler arasındaki ilişkiler: eşdizimli kelimeler. Kelimelerin dilbilgisi yönünden işlevlerine göre çekimleri: isim, sıfat, zarf, fiil halleri ve bu hallerde aldıkları ekler. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersin bitiminde öğrenciler :
İngiliz dilinin tarih boyunca yaşadığı değişimlere hakim olacaklardır.
İngiliz dilinde kelimelerin ek’ler ile nasıl oluşturulduğunu anlayacak ve bu ekleri işlevlerine göre ayırt edebileceklerdir.
İngilizce kelime bilgilerini arttıracaklardır.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Unit 1: Chapter 1 Technology and Society
|
2. Hafta |
Unit 1: Chapter 1 (Can we be happier?)
Etimolojiye Giriş: Etimolojide sözcükleştirme kavramı ve örnekler. İlgili kelime geliştirici alıştırmalar. |
3. Hafta |
Chapter 1 Technology and Society |
4. Hafta |
Unit 1: Chapter 2 Social Experience and Personal Development |
5. Hafta |
Unit 1: Chapter 2 Social Experience and Personal Development |
6. Hafta |
Unit 1: Chapter 2 Social Experience and Personal Development |
7. Hafta |
Bağlamsal kelime alıştırmaları |
8. Hafta |
Arasınav |
9. Hafta |
Chapter 3: The Changing Nature of the Family |
10. Hafta |
Chapter 3: The Changing Nature of the Family |
11. Hafta |
Unıt 4: Strategy Practice |
12. Hafta |
Chapter 5 Influencing the Customer. |
13. Hafta |
Chapter 5 Influencing the Customer. |
14. Hafta |
Chapter 5 Influencing the Customer. |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
- |
Ödevler (%) |
- |
Uygulamalar (%) |
- |
Laboratuar (%) |
- |
Projeler/Alan Çalışması (%) |
- |
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
- |
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
- |
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Schmidt, D., Schmidt, N. (2011). Focus on Vocabulary 2: Bridging Vocabulary, NY: Pearson Publishing
|
Staj / Uygulama |
- |
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | ÖÇ-1 | | | 5 | | | | | 3 | | | | 4 | | | | ÖÇ-2 | | | 5 | | | | | 3 | | | | 2 | | | | ÖÇ-3 | | | 5 | | | | 4 | 4 | | | | 5 | | | |
|