Ders Sorumluları
|
Dr. Öğrt. Üyesi Gültekin Boran |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, dilin kelime düzeyinin ötesinde kullanımını inceleyen söylem analizi konusunda hem teorik hem pratik bilgiler vermektir. |
Dersin İçeriği |
Ders kapsamında, söylem kavramı, sözlü ve yazılı söylemin derinlemesine ve bir yöntem dahilinde incelenmesi, dilin öğeleri arasındaki ilişkilerin tartışılması konularında bilgi verilecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1. Öğrenciler söylem ve söylem analizi konularındaki temel kavramların tanımlamasını yapabilecek ve bu kavramları birbirinden ayırd edebilecektir.
2. Öğrenciler söylem kavramı kapsamında işlev ve yapı arasındaki ilişkiyi kavrayacaktır.
3. Öğrenciler metin ve bağlam ilişkisini kavrayacaklardır.
4. Öğrenciler yazılı ve sözlü söylem örneklerinin analizindeki yaklaşımlar ile ilgili bilgi sahibi olacaklardır.
5. Öğrenciler yazılı ve sözlü söylem örneklerini analiz edebilecektir. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Söylem çözümlemesinin temel kavramı olarak bağlam |
2. Hafta |
Söylem çözümlemesinin temel kavramı olarak bağlam |
3. Hafta |
Söylem çözümlemesinin temel kavramı olarak dilde resmiyet ve samimiyet (Register) |
4. Hafta |
Söylem çözümlemesinin temel kavramı olarak dilde resmiyet ve samimiyet (Register) |
5. Hafta |
Bağdaşıklık |
6. Hafta |
Coherence |
7. Hafta |
Bağdaşıklık
Bağlaşıklık ((ardıl ve öncül gönderimler, context dışı gönderimler).
Sözcüksel bağlaşıklık.
|
8. Hafta |
ARASINAV |
9. Hafta |
Jakobson'a göre dil işlevleri ve söylem çözümleme. |
10. Hafta |
Söylem analizinde söylem alanları ve arasındaki ilişkiler. |
11. Hafta |
Sözeylem Teorisi |
12. Hafta |
Sözeylem Theorisi |
13. Hafta |
Cinsiyet ve söylem çözümlemesi |
14. Hafta |
Metinselliğin 7 standardı
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
10 (Participation, attendance, library works, projects etc.) |
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
An Introduction to Language (V. Fromkin – R. Rodman) Semantic Analysis: A Practical Introduction (C. Goddard), Theories of Discourse: An Introduction (D. Macdonell), Discourse analysis as Theory and Method (M. Jorgensen – L.J. Phillips), Discourse: The New Critical Idiom (S. Mills), Discourse and Power (M Foucault)
Articles: “The Different Functions of the Discourse Marker, well” (H. Nguyen), “The Discourse Marker, well: A Relevance – Theoretical Account” in Journal of Pragmatics (A. H. Jucker), “Multimodal Analysis of “well” as a Discourse Marker in Conversation: A Pilot Study, “Critical Discourse Analysis” (T.A. Van Dijk), “Critical Discourse Analysis” (J.Sheyholislami)
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | ÖÇ-1 | 3 | | | | 5 | | | 3 | | | | | | | | ÖÇ-2 | | | | | 5 | | | | | | | | | | | ÖÇ-3 | | | | | 5 | | | 3 | | | | | | | | ÖÇ-4 | | | | 5 | 5 | | | | | | | | 4 | | | ÖÇ-5 | | | | | 5 | | | | | | | | 4 | | |
|